Mijn Series +

Garth Marenghi's Darkplace - Seizoen 1 (2004)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

ontwikkeld door Richard Ayoade
met Matthew Holness, Matt Berry en Richard Ayoade

Garth Marenghi's Darkplace is een horror parodie die zich afspeelt in het fictieve ziekenhuis Darkplace Hospital in Romford. Centraal staat dokter Rick Daggles die allerlei vreemde, mysterieuze en onverklaarbare dingen meemaakt op het werk. Het Darkplace Hospital is namelijk gebouwd boven een portaal naar de hel. Het komt meestal op Rick neer om iedereen te redden en dat doet hij dan ook iedere keer weer. Niemand is zijn leven zeker in dit ziekenhuis.

1. Once Upon A Beginning
  2. Hell Hath Fury
  3. Skipper the Eye Child
  4. The Apes of Wrath
  5. Scotch Mist
  6. The Creeping Moss from the Shores of Shuggoth
avatar van Robbie.T.
Nooit gezien maar dit lijkt me een geweldige serie. Matt Berry vind ik sowieso geweldig en ook Richard Ayoade kan ik waarderen. De 'over the top' 80's horror sfeer en stijl met bijpassende belabberde dialogen en effecten spreken me meer dan aan. Daarnaast staat deze serie op nr. 188 van de top 250 tv-series op IMDB.