• 8.985.415 stemmen

Garth Marenghi's Darkplace - Seizoen 1 (2004)

Show titel: Garth Marenghi's Darkplace

Ontwikkeld door: Richard Ayoade

Met: Matthew Holness, Matt Berry en Richard Ayoade

Datum van release: donderdag 29 januari 2004

Eerst uitgezonden op: Channel 4 (Verenigd Koninkrijk)

Plot Garth Marenghi's Darkplace

Garth Marenghi's Darkplace is een horror parodie die zich afspeelt in het fictieve ziekenhuis Darkplace Hospital in Romford. Centraal staat dokter Rick Daggles die allerlei vreemde, mysterieuze en onverklaarbare dingen meemaakt op het werk. Het Darkplace Hospital is namelijk gebouwd boven een portaal naar de hel. Het komt meestal op Rick neer om iedereen te redden en dat doet hij dan ook iedere keer weer. Niemand is zijn leven zeker in dit ziekenhuis.

Afleveringen Seizoen 1 (2004)

1. 1. Once Upon A Beginning

29 januari 2004 (24 minuten)

Het is de eerste dag voor Liz Ascher op haar nieuwe baan in Darkplace Hospital. Op dezelfde dag verblijft een vriend van Dagless in het ziekenhuis waardoor er een poort naar de hel opengezet wordt.

2. 2. Hell Hath Fury

5 februari 2004 (24 minuten)

Het is een vreemde dag in het Darkplace ziekenhuis wanneer de lunch te laat wordt geserveerd en er allerlei objecten rondvliegen. De tijdelijke conciërge hulp krijgt de schuld maar dokter Rick Dagless is ervan overtuigd dat er duistere krachten aan het werk zijn.

3. 3. Skipper the Eye Child

12 februari 2004 (24 minuten)

Ergens op één van de afdelingen van het Darkplace ziekenhuis baart een man een gigantische oogbal. Dokter Rick Dagless krijgt hierdoor vaderlijke gevoelens en denkt terug aan hoe zijn mismaakte zoon verloor. De oogbal blijkt echter een potentiële moordenaar te zijn.

4. 4. The Apes of Wrath

19 februari 2004 (24 minuten)

Een mysterieuze ziekte waant rond in het Darkplace ziekenhuis. De ziekte zorgt ervoor dat doktoren en patiënten zich primitief gedragen. Het is aan dokter Rick Daggles om de ziekte een halt toe te roepen voordat het te laat is.

5. 5. Scotch Mist

26 februari 2004 (23 minuten)

Een mysterieuze mist daalt neer over Darkplace. Dokter Rick Dagless kan er maar beter iets aan doen omdat het anders zomaar zo zou kunnen zijn dat alle aanwezigen in het ziekenhuis in groot gevaar verkeren.

6. 6. The Creeping Moss from the Shores of Shuggoth

4 maart 2004 (23 minuten)

Het leven van dokter Sanchez is in gevaar door een patiënt met een nogal ernstige broccoli infectie. Het is nu aan dokter Rick Dagless om zijn vriend, en daarmee de wereld, te redden. Als het niet lukt zal hij een andere oplossing moeten bedenken om van al die broccoli af te komen.

Nooit gezien maar dit lijkt me een geweldige serie. Matt Berry vind ik sowieso geweldig en ook Richard Ayoade kan ik waarderen. De 'over the top' 80's horror sfeer en stijl met bijpassende belabberde dialogen en effecten spreken me meer dan aan. Daarnaast staat deze serie op nr. 188 van de top 250 tv-series op IMDB.