• 8.985.204 stemmen

Bimilui Soop - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titels: Stranger, Forest of Secrets, Secret Forest

Ontwikkeld door: Chan Ho Lee

Met: Cho Seung-woo, Bae Doona en Lee Jun-hyuk

Oorsprong: Zuid-Korea

Datum van release: zaterdag 10 juni 2017

Eerst uitgezonden op: tvN (Zuid-Korea)

Plot Bimilui Soop

Bimilui Soop draait om Hwang Si-Mok, een openbaar aanklager met weinig inlevingsvermogen die zich op een zaak stort waarbij hij samen met een vrouwelijk politiedetective, Han Yeo-Jin, een moordzaak probeert op te lossen. Al snel wordt duidelijk dat bij deze zaak op grote schaal belangrijke politici zijn omgekocht. Dit maakt het er alles behalve gemakkelijk op om de ware moordenaar te pakken te krijgen. Si-Mok en Yeo-Jin zetten echter alles op alles om voor gerechtigheid te zorgen.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

10 juni 2017 (1 uur en 17 minuten)

Als tiener onderging openbaar aanklager Hwang Si-Mok een operatie aan zijn abnormaal ontwikkelde hersenen. Deze ingreep had echter ernstige gevolgen.

11 juni 2017 (1 uur en 09 minuten)

Na een pleidooi van de gevangene voor zijn onschuld besluit Si-Mok de cameraopnamen opnieuw te bekijken. Op het politiebureau van Yongsan komt hij agent Han Yeo-Jin tegen.

17 juni 2017 (1 uur en 16 minuten)

Si-Mok biedt aan om live op televisie te verschijnen om Kang Jin-Seop te bespreken. Hij doet ook de gedurfde belofte om de dader binnen twee maanden te vinden.

18 juni 2017 (1 uur en 08 minuten)

Er gaan al snel geruchten over Si-Moks gewelddadige aard , maar hij zet zijn onderzoek niettemin voort. Hij vindt Young Eun-Su verdacht.

24 juni 2017 (1 uur en 03 minuten)

Si-Mok staat voor een raadsel in de meest recente moordzaak en gaat in het huis van het slachtoffer op zoek naar meer aanwijzingen. Yeo-Jin helpt hem bij het onderzoek.

25 juni 2017 (1 uur en 04 minuten)

Door nieuw bewijsmateriaal wordt de lijst met mogelijke verdachten alleen maar langer. Te midden van de verwarring vragen sommigen zich af of Si-Mok wel onschuldig is.

1 juli 2017 (1 uur en 11 minuten)

Si-Mok en Yeo-Jin zetten samen heimelijk de achtervolging in op Seo Dong-Jae. Juist als Dong-Yae iets in de Han-rivier wil gooien, houdt Yeo-Jin hem tegen.

2 juli 2017 (1 uur en 07 minuten)

Yeo-Jin is woedend over hoe de politie Park Kyung-Wan behandelde. Ze wil haar chef erop aanspreken, maar Si-Mok houdt haar tegen en waarschuwt haar voor de gevolgen.

8 juli 2017 (1 uur en 06 minuten)

Si-Mok selecteert belangrijke advocaten en politieagenten voor het speciale onderzoeksteam. Ze nemen Dong-Jae als uitgangspunt.

9 juli 2017 (1 uur en 07 minuten)

Yeo-Jin vreest voor Ga-Youngs veiligheid en plaatst haar over naar een ander ziekenhuis. Een verpleegkundige informeert Yeo-Jin over een vreemde gebeurtenis.

15 juli 2017 (1 uur en 08 minuten)

De waarheid achter Ga-Youngs aanvallen komt aan het licht. Chang-Juns vrouw krijgt een reisverbod. Woo-Gyun vraagt Chang-Jun om hem uit de problemen te helpen.

16 juli 2017 (1 uur en 06 minuten)

Si-Mok en Yeo-Jin vinden verbijsterende aanwijzingen als ze Kyung-Wans kelder doorzoeken. Dong-Jae gaat terug naar het kantoor van Chang-Jun om zijn mobiel op te halen.

22 juli 2017 (1 uur en 07 minuten)

Si-Mok, die net terug is van een dakterrasfeest, ontdekt dat een indringer iets in zijn slaapkamer heeft achtergelaten. Yeo-Jin en Geon komen er meteen aan.

23 juli 2017 (1 uur en 06 minuten)

Yeo-Jin vermoedt dat er een nieuwe moordenaar is betrokken bij de meeste recente moord. Si-Mok zakt na het uitvoeren van de autopsie in elkaar.

29 juli 2017 (1 uur en 16 minuten)

Yeo-Jin verzamelt bewijs terwijl Si-Mok de verdachte ondervraagt. Veel vragen worden beantwoord, maar het allesbelangrijke probleem blijft onopgelost.

30 juli 2017 (1 uur en 26 minuten)

Si-Mok gaat eropuit om de persoon te ontmoeten die volgens hem de ware moordenaar is. Hij krijgt een tas in handen die de toekomst van veel mensen zal bepalen.

avatar van V2000_mm

V2000_mm

Schitterende serie over corruptie op hoog niveau, vol zinderende spanning. Leuk dat de hoofdrolspeler totaal contactgestoord is, en de inkijk in de Koreaaanse samenleving is fascinerend met al zijn hi-tech en tradities. Enige nadeel is dat de Koreaaanse naamgeving van personen erg verwarrend is voor ons. Veel personages heten Kim of Yung, en dat laatste wordt willekeurig ondertiteld, soms als Yung, soms Jong, dan weer als Young, wat het er niet makkelijker op maakt. Ik hield zelfs een lijst bij met alle personages. Maar het was absoluut de moeite waard.

Prachtige serie omdat ik geen kijkvoer meer had toch maar aan deze ruim 16 uur durende serie begonnen. En ik moet zeggen het zag er heerlijk uit zelfs de muziek was goed. Het karakter van de aan empathie lijdende aanklager kon me erg bekoren. Een dikke negen dus 4.5* . Op naar seizoen twee dat 15 augustus in Korea is begonnen en volgens mijn info in oktober op Netflix te zien zal zijn. AANRADER.

avatar van Naos

Naos