Mijn Series +

The Last Kingdom - Seizoen 2 (2017)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Romantiek

ontwikkeld door Stephen Butchard en Bernard Cornwell
met Alexander Dreymon, David Dawson en Ian Hart

Het jaar is 872 en vele van de afzonderlijke Koninkrijken, wat we nu kennen als Engeland, zijn in handen gevallen tijdens de invasie van de Denen. Het Koninkrijk van Wessex onder leiding van Koning Alfred staat er alleen voor. Tegen deze turbulente achtergrond zien we een Saksische edelman en zijn zoon Uhtred of Bebbanburg. De jongen wordt gevangen genomen door de Denen en opgevoed als was het één van hun. Waar lig zijn loyaliteit? Is hij een Saks of een Deen? Kiest Uhtred voor zijn geboorteland of voor degene die hem hebben grootgebracht? Om zijn geboorterecht terug te krijgen moet Uhtred een gevaarlijk pad bewandelen tussen beide partijen en speelt hij een belangrijke rol in de geboorte van een nieuwe natie.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van joolstein
Heerlijk tweede seizoen van deze serie die gebaseerd is op de boeken van Bernard Cornwell. De schrijver waarvan ook de op zijn boeken gebaseerde Sharpe-tv-films zijn uitgebracht. De serie en schrijver zijn zo goed omdat er perfecte combinatie tussen fictie en werkelijkheid wordt gevonden. Deze serie is een beetje te vergelijken met de serie Vikings. Alleen dan dat ze hier de vijand zijn! Daarnaast is het bij deze serie ook nog zo dat de geschiedenis van koning Alfred een stukje weinig belichte Engelse historie is. Hopelijk wordt de serie opgepikt nu hij (binnenkort) aangeboden wordt op Netflix. Al zal de kans klein zijn, want in Nederland heerst er toch al schaarse interesse in historische series. (Behalve dan misschien over de 2e wereldoorlog) Nee, wij krijgen/kijken de zoveelste nietszeggende politie/gevangenis/ziekenhuis-serie. In dit geval kunnen wij van Engeland nog wat van leren! Afgezien dat de BBC kwaliteitsseries produceren en ja ook veel betere politieseries, weten ze ook nog eens goed hun culturele erfgoed uit te dragen!

Wauw.... Seizoen 2 is wederom geweldig! Hoe de schrijver het verhaal met fictie heeft verbonden is werkelijk fantastisch. Dit is echt een serie om te volgen. Deze moet je gezien hebben!!! Balen dat seizoen 3 in Nederland nog niet uit is! Kan ook nergens terugvinden wanneer hij verschijnt in NL.

avatar van theo79
Inmiddels 3 afleveringen gezien van dit tweede seizoen.
Tot nu toe vind ik het net iets minder dan seizoen 1 maar het is nog steeds goed.

avatar van theo79
Seizoen 2 inmiddels afgerond. De eerste helft van het seizoen was iets minder dan seizoen 1 maar de tweede helft was geweldig. Wat een goede serie dit!!!
Balen dat seizoen 3 hier op Netflix nog niet te zien is.
Ik heb zelfs al gelezen dat er ook een vierde seisoen besteld is.