Mijn Series +

The Last Kingdom - Seizoen 1 (2015)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Romantiek

ontwikkeld door Stephen Butchard en Bernard Cornwell
met Alexander Dreymon, David Dawson en Emily Cox

Het jaar is 872 en vele van de afzonderlijke Koninkrijken, wat we nu kennen als Engeland, zijn in handen gevallen tijdens de invasie van de Denen. Het Koninkrijk van Wessex onder leiding van Koning Alfred staat er alleen voor. Tegen deze turbulente achtergrond zien we een Saksische edelman en zijn zoon Uhtred of Bebbanburg. De jongen wordt gevangen genomen door de Denen en opgevoed als was het één van hun. Waar lig zijn loyaliteit? Is hij een Saks of een Deen? Kiest Uhtred voor zijn geboorteland of voor degene die hem hebben grootgebracht? Om zijn geboorterecht terug te krijgen moet Uhtred een gevaarlijk pad bewandelen tussen beide partijen en speelt hij een belangrijke rol in de geboorte van een nieuwe natie.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
Heerlijke serie. Ben dan ook groot liefhebber van deze historische series. Zoals hier eerder beschreven is een een hele goede combinatie van fictie en werkelijkheid. De serie blijft zeer boeiend en het verhaal verloopt op een goed tempo. Blij dat deze series op Netflix te bekijken zijn.

Acteer werk is goed!
Beelden, sfeer, kleding, omgeving enz zeer goed!
Muziek zeer goed!

Na Vikings te hebben gezien is dit een zeer mooie aanvulling/vervolg in deze periode van de mensheid. Ik kan niet wachten om met seizoen 2 te beginnen. Werd er helemaal blij van dat er zelf een seizoen 3 komt!!

avatar van theo79
Hier net de eerste aflevering van gezien en die was erg goed.
Ik hou erg van de serie Vikings en na de eerste episode van The Last Kingdom te hebben gezien vermoed ik er weer een topppertje bij te hebben gevonden.

avatar van Dorstigjimmyke
Vikings ligt iets meer in mijn stijl. Dat is wat bruter en geweldadiger, maar dit is zeker ook een uitstekende serie. Ik ben sowieso wel gefascineerd door geschiedenis en dit is een van de zwaarste periodes. Veel armoede, veel geweld,... Je kan ieder moment sterven aan een gruwelijke ziekte of de kop worden ingeslagen door een struikrover of een viking. Eerste seizoen voltooid, maar voor het tweede ga ik ook tijd maken.

Dorstigjimmyke schreef:

Ben benieuwd hoe ik de rest ga vinden. Ik vermoed inderdaad zelf ook dat ik het wel net iets minder ga vinden dan Vikings maar dat lijkt me ook niet gek, Vikings is gewoon erg goed!

avatar van theo79
Inmiddels 3,5 aflevering gezien en ik vind het erg goed.
Het verschilt wel iets van Vikings maar ik vind het qua niveau nog niet veel onderdoen aan Vikings. Ben erg blij dat ik hier aan begonnen ben.

avatar van theo79
Inmiddels seizoen 1 afgerond en ben toch wel onder de indruk van deze serie.
Zoals gezegt net wat anders dan de serie Vikings maar wat ik aan deze serie goed vind is de constant voelbare onderhuidse spanning.
Ik heb er een topserie bij gevonden in ieder geval. Op naar seizoen 2!