Mijn Series +

The Last Kingdom - Seizoen 3 (2018)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Romantiek

ontwikkeld door Stephen Butchard en Bernard Cornwell
met Alexander Dreymon, David Dawson en Ian Hart

Het jaar is 872 en vele van de afzonderlijke Koninkrijken, wat we nu kennen als Engeland, zijn in handen gevallen tijdens de invasie van de Denen. Het Koninkrijk van Wessex onder leiding van Koning Alfred staat er alleen voor. Tegen deze turbulente achtergrond zien we een Saksische edelman en zijn zoon Uhtred of Bebbanburg. De jongen wordt gevangen genomen door de Denen en opgevoed als was het één van hun. Waar lig zijn loyaliteit? Is hij een Saks of een Deen? Kiest Uhtred voor zijn geboorteland of voor degene die hem hebben grootgebracht? Om zijn geboorterecht terug te krijgen moet Uhtred een gevaarlijk pad bewandelen tussen beide partijen en speelt hij een belangrijke rol in de geboorte van een nieuwe natie.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van theo79
Net de eerste aflevering van dit 3e seizoen gekeken en gelijk weer goed hoor. Wat is dit toch een fantastische serie. Ben benieuwd naar de rest van dit seizoen.

avatar van theo79
Dit is een enorm goed seizoen. Constante (onderhuidse) spanning. Helaas nu wachten op het vierde seizoen.