Mijn Series +

Silicon Valley - Seizoen 4 (2017)

ontwikkeld door Mike Judge, Alec Berg, Dave Krinsky en John Altschuler
met Thomas Middleditch, T.J. Miller en Zach Woods

Richard, een introverte computerprogrammeur, verblijft samen met zijn boezemvriend Big Head, de pompeuze Gilfoyle en de sarcastische Dinesh in het Hacker Hostel, een kweekwijver voor beginnend talent van de zelfvoldane dotcommiljardair Erlich. Ze betalen geen huur, maar hij wil wel tien procent van wat hun projecten opbrengen. Wanneer Richard, met zijn totaal gebrek aan sociale vaardigheden, een revolutionair zoekalgoritme bedenkt, wordt hij overrompeld door tal van bieders. Ten einde raad besluit hij dan maar zijn eigen bedrijfje op te richten.

1. Success Failure
  7. The Patent Troll
  8. The Keenan Vortex
  9. Hooli-Con
  10. Server Error
Silicon Valley blijft ook na vier seizoenen een geestige serie, al merk je wel dat er wat sleet op de formule zit. De kwaaltjes laten zich raden: een verhaal dat nogal vergezocht is, de grapdichtheid die afneemt, personages die zichzelf heruitvinden om relevant te blijven ... Soms hoeft dat zelfs niet eens zo negatief te zijn: dit is bijvoorbeeld het seizoen waarin Jian Yang écht mag schitteren. Maar al met al net iets minder dan de vorige seizoenen. 3.5*