ad
  • 8.076.809 stemmen

The Expanse - Seizoen 1 (2015-2016)

Show titel: The Expanse

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: maandag 14 december 2015

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Expanse

Afleveringen Seizoen 1 (2015-2016)

1. 1. Dulcinea

James Holden en zijn bemanning van de Rocinante onderzoeken een noodoproep. Ondertussen zoekt rechercheur Miller naar een vermiste erfgename.

2. 2. The Big Empty

Holden en zijn bemanning zitten gevangen in hun zwaar beschadigde shuttle. Op de planeet Ceres ontdekt Miller enkele aanwijzingen over Julie Mao. Chrisjen Avasarala ondervraagt een terrorist.

3. 3. Remember the Cant

Holden en zijn bemanning zijn gevangen genomen door de Martian Congressional Republic Navy. Miller krijgt te maken met een stel relschoppers terwijl Avasarala een politiek spel speelt.

4. 4. CQB

Holden en zijn bemanning bevinden zich midden in een wanhopige strijd. Ondertussen wordt de partner van Miller, Havelock, vermist.

5. 5. Back to the Butcher

Holden vindt een onwaarschijnlijke bondgenoot terwijl Miller's obsessie voor Julie Mao intensiveert.

6. 6. Rock Bottom

Miller verkrijgt waardevolle informatie uit een verborgen datakubus. Holden en zijn bemanning komen er achter wat hun gastheer van plan is.

7. 7. Windmills

Holden en zijn bemanning worden geconfronteerd met een militaire Martian blokkade. Miller vindt een nieuwe reden om verder te gaan terwijl Avasarala een bezoek brengt aan Holden's familie.

8. 8. Salvage

Een verlaten schip draagt mogelijk een verwoestend geheim met zich mee. Holden en zijn bemanning kruisen het pad van Miller op de planeet Eros. Avasarala ontvangt slecht nieuws.

9. 9. Critical Mass

Miller, Holden en zijn bemanning zitten gevangen op de planeet Eros. Avasarala ontdekt de oorsprong van de mysterieuze schepen.

10. 10. Leviathan Wakes

Miller, Holden en hun team vechten zich een weg naar de Rocinante om van Eros te ontsnappen. Op de Aarde is Avasarala bang voor de stabiliteit van de regering van de Aarde en voor haar families veiligheid.

mrdig

Gisteren de pilot aflevering gezien, helemaal niet verkeerd tot nu toe en smaakt naar meer. Prima review mbt de pilot:

The Expanse Series Premiere Review: The Next Great Thing If the Story Ever Gets Started - The Expanse Community - TV.com

mrdig

De 1e 4 afleveringen inmiddels gezien en de 4e aflevering is tot nu toe ook de beste, dus voor wie twijfelt over deze serie doe even de 'The 4-Episode Test'

en daarnaast is seizoen 2 inmiddels ook al aangekondigd:

Syfy Renews The Expanse for Season 2 - The Expanse Community - TV.com

avatar van FRIPI_mm

FRIPI_mm

Helaas een hoog Stargate gehalte. Niet echt bijzonder goede cast waardoor het geheel middelmatig overkomt.

Syfy is ook niet zo'n hele goede zender qua series maar soms hebben ze uitschieters als Childhood's End.

avatar van kerelberel

kerelberel

FRIPI schreef:

..hoe lijkt dit op Stargate? Het is totaal niet campy.

avatar van FRIPI_mm

FRIPI_mm

kerelberel schreef:

..hoe lijkt dit op Stargate? Het is totaal niet campy.

Het niveau.

Si-Fi zender biedt voornamelijk middelmatige series. Ook andere zenders doen dat zoals Netflix of HBO.

Het voordeel van die andere zenders is dat ze wel series bieden die qua cast, budget en script veel betere series afleveren.

mrdig

En de season finale net gezien, na aflevering 4 hoopte ik op meer antwoorden maar dat bleef een beetje uit. Verhaallijn soms ook wat lastig te volgen, vooral als je het een paar weken niet ziet. Wel intrigerend verder ga het volgende seizoen wel kijken.

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

mmm nu bingebaar op Netflix. Wel apart, 8,2 om IMDB en stuk lager hier, denk dat ik me er tzt toch aan ga wagen

avatar van joolstein

joolstein

centurion81 schreef:

Zeker proberen! Het grote verschil met IDMB en TVM is dat IDMB 22.011 stemmers heeft en hier maar 8 stemmen. Nu moet ik zeggen dat een 3,18 best nog hoog is aangezien er nogal wat mensen zijn die iets tegen SYFY hebben.

avatar van Joeri_000_mm

Joeri_000_mm

Ik heb de eerste aflevering twee keer gezien en snapte toen nog steeds niet wat ik precies gezien had.

Allemaal nieuwe termen en technologieën e.d. is prima maar zag heel veel personages en ook veel korte scenes met personen waarbij ik dacht waar gaat dit over...

Wordt dit allemaal toegankelijker ??

avatar van centurion81

centurion81

• 1953 berichten

Joeri_000 schreef:

Wordt dit allemaal toegankelijker ??

Ik ben inmiddels bij aflevering 5 en het wordt veel toegankelijker hoor!

avatar van Joeri_000_mm

Joeri_000_mm

Ok. Thnx. Geef ik het een tweede kans na "the 100"

avatar van horizons

horizons

• 1948 stemmen

Aflevering één was nog wel interessant bij aflevering drie sloeg de verveling al toe.

avatar van horizons

horizons

• 1948 stemmen

Uiteindelijk afgekeken. Trekt gelukkig iets aan maar de serie mist behoorlijk wat pit. En de maniertjes van Thomas Jane: yuck.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Detective/politiek drama dat zich toevallig in de ruimte afspeelt en in de toekomst. Meer richting science dan fiction, al lijkt het in seizoen twee wel meer die kant op te gaan.

Sterk geschreven en je moet goed opletten anders heb je geen idee meer wie wat waar waarom en hoezo dan?

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

Beste goeie SF serie die een beetje leent van verschillende SF-klassiekers. Ceres doet me wat denken aan de hub-station in Bablyon 5, eerder qua opbouw en dat alles nogal op 1 locatie lijkt. Maar ook de politieke spellen van verschillende politieke fracties (in B5 natuurlijk alien-rassen). Ook bij Firefly werd er aardig wat geleend, bv. het taalgebruik, hier creools, daar een mengelmoes met Chinees. En tenslotte spoor ik hier of daar ook een beetje een Battlestar galactica vibe. Voor alle duidelijkheid, aan geen van deze 3 voorbeelden kan the expanse tippen, maar ik wil maar zeggen dat het ondanks moderne CGI toch redelijk ouderwetse SF overkomt.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Eens rondgekeken op Prime en zag The Expanse staan.

Ik had nog geen aflevering gezien, maar sci-fi trekt me altijd wel.

Nu is dit eerste seizoen misschien net iets meer politiek/drama en some good old police work dan sci-fi, maar de serie wist me toch te boeien.

En zoals hierboven ook al enkele andere sci-fi series werden aangehaald, dat was juist wat het voor mij leuk maakte.

Kortom, ik heb seizoen 1 in een paar dagen er doorheen gejaagd en ben inmiddels halverwege seizoen 4.

avatar van LhKsoft

LhKsoft

Een top serie.

Als scifi liefhebber is dit een must-see serie.

Jammer dat deze enkel op Amazon Prime te zien is, maar voor 2,99€ p/m heb ik dat er wel voor over.