ad
  • 8.077.429 stemmen

The Expanse - Seizoen 3 (2018)

Show titel: The Expanse

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: woensdag 11 april 2018

• Amazon Prime Bekijk seizoen 3 via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Expanse

Afleveringen Seizoen 3 (2018)

1. 1. Fight or Flight

De Rocinante-crew houdt zich bezig met de gevolgen van het verraad van Naomi, middenin de oorlog tussen de aarde en Mars. Avasarala en Bobbie komen met een ontsnappingsplan.

2. 2. IFF

De Rocinante beantwoordt een onverwacht noodsignaal. Bobbie en Avasarala worden achtervolgd door een mysterieuze ontvoerder. VN-secretaris-generaal Sorrento-Gillis haalt een collega uit zijn verleden bij zich om in deze cruciale periode van oorlog te helpen.

3. 3. Assured Destruction

De aarde probeert voordeel te halen uit de oorlog tegen Mars. Anna probeert Sorrento-Gillis te overtuigen om het juiste te doen. Avasarala en Bobbie zoeken hun toevlucht aan boord van de Rocinante.

4. 4. Reload

De Rocinante behandelt gewonde Martiaanse soldaten in ruil voor bevoorrading; Avasarala probeert een belangrijk bewijsstuk te verspreiden.

5. 5. Triple Point

De zoektocht naar de dochter van Prax bereikt een hoogtepunt; De mannen van admiraal Souther plannen muiterij aan boord van de Thomas Prince.

6. 6. Immolation

De laatste strijd tussen Aarde en Mars bedreigt de toekomst van de mensheid. Een nieuw monster wordt op Prospero Station losgelaten. Anna krijgt wat ze nodig heeft.

7. 7. Delta-V

Alle ogen zijn gericht op de rand van het zonnestelsel wanneer een mysterieuze nieuwe aanwezigheid zich daar aandient. Drummer maakt ruzie met een ervaren nieuwe commandant aan boord van de Behemoth.

8. 8. It Reaches Out

Een oude vriend claimt de antwoorden te hebben die Holden zoekt. Naomi probeert zich aan te passen. Aan boord van de Thomas Prince voert iemand een angstaanjagend plan uit.

9. 9. Intransigence

De Rocinante zoekt een nieuw strategie om niet gevangen genomen te worden. Melba's ware motieven worden onthuld. Anna zoekt een manier om aan boord van de Thomas Prince te blijven.

10. 10. Dandelion Sky

Een geest uit Melba's verleden bedreigt Holden's missie. Bobbie heeft moeite om een ​​oude vriend te vertrouwen, wanneer ze een groep naar onbekend terrein leidt.

11. 11. Fallen World

Drummer en Ashford zitten vast in een uitzichtloze positie. Anna behandelt de gewonden terwijl Melba haar prooi blijft achtervolgen.

12. 12. Congregation

Terwijl overlevenden bij de Behemoth aankomen, vormen zich twee facties. Holden worstelt met wat hij heeft gezien en de keuzes die hij moet maken.

13. 13. Abaddon's Gate

Holden en zijn bondgenoten moeten Ashford en zijn team stoppen. Hij staat op het punt om de Ring en misschien zelfs de hele mensheid te vernietigen.

avatar van legian

legian

Waar seizoen 1 als een B-serie startte met een interessante wereld hebben ze met dit derde seizoen flinke stappen gemaakt. We krijgen eindelijk wat antwoorden over de protomotecule, maar die leveren uiteindelijk meer vragen op. De focus ligt ook hier weer op de onderlinge strijd tussen de drie facties, met de OPA die ook binnen zichzelf nog wat uit te zoeken heeft. De time jump tijdens het seizoen zorgt ervoor dat de ontwikkeling wat sneller gaan en gooit de personage's weer even door elkaar.

Eerlijk gezegd was ik best verbaasd. Ik had niet verwacht zo van dit seizoen te genieten. Heb sinds tijdens weer eens een seizoen in een dag er doorheen gejaagd. De gecreëerde wereld en zijn personages zijn ontzettend intrigerend. Ben dan ook blij dat Amazon de serie overgenomen heeft en kijk uit naar het vierde seizoen.

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

verlengd voor een 5e seizoen en seizoen 4 begint 13 december

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

Zo goed als ik de serie vind, en ook eens ben dat het niveau gestaag verbeterd, heb ik toch ook wat kritiek-punten. Het is logisch dat een serie in een complex universum af en toe met logica- of continuiteitsproblemen te kampen heeft. Maar tegen het einde van het tweede sezoen begint het toch aardig toe te nemen. Zo vind ik het 2-potige proto-monster niet goed passen bij wat de proto-molecule tot daar toe gedaan heeft en is het al helemaal niet logisch dat Sadavir met zijn verraad zo maar wegkomt. Alsof Chrisjen niet meer personen heeft betrokken in zijn rol bij de protomolecule. Ook dat al de digitale communicatie of zelfs het vertrek van Crisjen niet meer personen op de hoogte van zijn is onlogisch.

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

Top notch SF, kan niet wachten tot het verder gaat in December. Het einde deed me sterk denken aan het gevoel dat ik zoveel jaren geleden had bij het lezen van Gateway van Frederick Pohl.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Ja helemaal niet verkeerd, als je er eenmaal inzit is stoppen lastig. Het huidige einde maakt me erg nieuwsgierig naar seizoen 4 en 5!