Mijn Series +

The Expanse - Seizoen 4 (2019)

Sciencefiction / Thriller

ontwikkeld door James S. A. Corey
met Steven Strait, Cas Anvar en Dominique Tipper

Een sciencefiction thriller die zich tweehonderd jaar in de toekomst afspeelt. The Expanse volgt een zaak van een vermiste jonge vrouw die een geharde rechercheur en een foute scheepskapitein samen brengt in een race door het zonnestelsel om het grootste complot in de geschiedenis van de mensheid te ontrafelen.

1. New Terra
  8. The One-Eyed Man
  9. Saeculum
  10. Cibola Burn
avatar van legian
Ook seizoen 4 is weer genieten geblazen. Dit keer geen grootse oorlogen en conflicten. De focus ligt meer op de persoonlijke/politieke ontwikkelingen op Aarde, Mars en de ring evenals het effect van de ringen. Maar ook op de afgelegen werelden die daarachter liggen. En de problemen die de mensen met zich meebrengen. Voor mij toch wel een van de betere series op het moment.

Ik vind dit het minste sezoen tot nu, ook omdat het domheids-gehalte serieus aan het toenemen is, bijvoorbeeld episode 8: ze zijn al uren, misschien een dag op zoek naar wat Holden anders maakt dan de rest, en komen er pas nu achter dat hij anti-kanker medicijnen neemt? Da's toch een van de eerste dingen die je onder verdenking zou stellen...