• 8.985.515 stemmen

Santa Clarita Diet - Seizoen 1 (2017)

Show titel: Santa Clarita Diet

Ontwikkeld door: Victor Fresco

Met: Drew Barrymore, Timothy Olyphant en Liv Hewson

Datum van release: vrijdag 3 februari 2017

Plot Santa Clarita Diet

Het leven van de makelaars Joel en Sheila Hammond in Santa Clarita, een buitenwijk van Los Angeles, is redelijk saai. Totdat Sheila een ingrijpende verandering ondergaat waarmee ze beiden een weg van dood en verdoemenis inslaan… maar op een goede manier.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. So Then a Bat or a Monkey

3 februari 2017 (29 minuten)

Het huwelijk van de altijd zo normale Joel en Sheila staat op zijn kop als Sheila een nieuwe moordlustige persoonlijkheid krijgt en op een allesomvattend dieet gaat.

2. 2. We Can't Kill People!

3 februari 2017 (28 minuten)

Joel, Sheila en Abby proberen aan hun nieuwe leven te wennen. Abby komt tot een ontdekking tijdens het lezen van strips, en Joel trakteert Sheila op een wel heel duur etentje.

3. 3. We Can Kill People

3 februari 2017 (26 minuten)

Sheila heeft honger en Joel moet zo snel mogelijk een geschikte maaltijd voor haar vinden. Ondertussen doet Abby iets stoers en helpt ze een vriendin in nood.

4. 4. The Farting Sex Tourist

3 februari 2017 (26 minuten)

Sheila inspireert haar vrienden en beledigt het schoolhoofd. Joel heeft een goed gesprek met Abby, en Dan doet een vreselijke ontdekking tijdens het verdelgen van mieren.

5. 5. Man Eat Man

3 februari 2017 (28 minuten)

Abby ontdekt dat ouders niet te vertrouwen zijn, en die van haar al helemaal niet. Joel hoort dat Sheila mogelijk genezen kan worden, en Dan legt zijn kaarten op tafel.

6. 6. Attention to Detail

3 februari 2017 (28 minuten)

Joel en Sheila proberen de taken te verdelen. Eric en Abby ontdekken iets belangrijks en Dan komt erachter dat een makelaar ook grenzen kent.

7. 7. Strange or Just Inconsiderate?

3 februari 2017 (29 minuten)

Terwijl de agenten naar Dan zoeken, smult Sheila van het bewijs. Het gaat om wel heel veel bewijs. Ondertussen pauzeert Joel even met een kop koffie.

8. 8. How Much Vomit?

3 februari 2017 (28 minuten)

Een getransformeerde Loki verrast Joel en Sheila. Abby en Eric leren dan verandering niet altijd beter is.

9. 9. The Book!

3 februari 2017 (27 minuten)

Joel en Eric ontmoeten de mysterieuze Anton tijdens een paranormale conventie. Sheila en Abby hebben een goed gesprek over hun voorliefde voor slecht gedrag.

10. 10. Baka, Bile and Baseball Bats

3 februari 2017 (29 minuten)

Dokter Wolf is klaar om aan de slag te gaan, maar nu Sheila steeds agressiever wordt, vreest Joel dat het misschien wel te laat is.

avatar van Jordy

Jordy

Ondanks het uitgekauwde zombie onderwerp, vond ik de eerste aflevering naar meer smaken. Leuke gastrollen.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Helemaal mee eens. Een totaal andere insteek welke zelfs iZombie te kijk zet. Wat mij betreft een van de beste 'comedy's' van de afgelopen jaren. Na "Easy" wéér een komisch schot in de roos, en ook met successen als Dirk Gently en the OA is Netflix prima bezig!

Werkelijk afschuwelijk. Opgezet zonder te weten wat ik kon verwachten, maar na de eerste aflevering had ik eigenlijk al totaal geen zin meer om verder te kijken. Ontzettend flauwe humor, zeer zwak acteerwerk en ronduit irritante serie. De personages konden me totaal niet boeien, laat staan dat ik sympathie voor ze zou ontwikkelen. De eerste nieuwe serie in lange tijd die me totaal niet kon bekoren.

Leuker dan verwacht. Luchtig, onzinnig en pretentieloos vermaak. Fris ook, ondanks de flauwigheden. Ik had eens nood aan zoiets als tussendoortje, dus SCD kwam op het juiste moment.

avatar van IcU

IcU

Prima vermaak. Leuk spel, prima gore effecten en af en toe nog best grappig ook. Barrymore is leuk en de chemie met Olyphant is de kracht van de serie.

avatar van Black Math

Black Math

Aardig. De serie heeft weinig pretenties en het onderwerp leent zich natuurlijk voor de nodige absurdistische situaties. Verder een prima chemie tussen de hoofdrolspelers. De humor is behoorlijk droog, is een beetje hit en miss, maar wel met meer hit than miss. De serie doet uiteindelijk een beetje denken aan Braindead, maar die film gaat wel flink verder wat smerigheid betreft, en is een stuk sterker qua humor, en intenser dan deze serie. Nochtans is dit aardig tijdverdrijf. 2,5*.