Mijn Series +

Santa Clarita Diet - Seizoen 3 (2019)

Komedie / Horror

ontwikkeld door Victor Fresco
met Drew Barrymore, Timothy Olyphant en Liv Hewson

Het leven van de makelaars Joel en Sheila Hammond in Santa Clarita, een buitenwijk van Los Angeles, is redelijk saai. Totdat Sheila een ingrijpende verandering ondergaat waarmee ze beiden een weg van dood en verdoemenis inslaan… maar op een goede manier.

1. Wuffenloaf
  8. Forever!
  9. Zombody
  10. The Cult of Sheila
avatar van Esteban
Meer van hetzelfde. Maar dat is wat we willen, toch?

avatar van Threeohthree
Absoluut! Kom maar door met dat derde seizoen.

avatar van renzoroy
Wederom een hilarisch en geweldig seizoen In 1 avond alle 10 de eps gekeken.

avatar van DionneDarko
Ik vind het ieder seizoen leuker worden eerlijk gezegd. Vriendlief is afgehaakt maar ergens vind ik dat niet erg. Kan ik lekker doorkijken. ?

avatar van Esteban
Er is op die korte tijd wel al énorm veel reactie op gekomen, vergelijkbaar met de aanhang van Sense8 destijds. Wie weet krijgen we zo alsnog nog een afsluitende finale? One can hope. Na zo'n cliffhanger mag dat wel.

De reactie van Timothy Olyphant is wel leuk:

"I loved working on this show. I'm going to continue coming in and doing scenes. If they don't want to film it, that's up to them."

avatar van Threeohthree
Mag hopen dat er nog een afsluiter komt ja. Snap Netflix sowieso niet. Als je toch maar 3 seizoenen kan betalen omdat anders de bonussen te hoog worden kies er dan gewoon voor om maar 3 seizoenen voor een serie te doen + einde. Zijn genoeg series die er voor gekozen hebben maar 2 of 3 seizoenen te doen en fantastisch waren. Al dat out of the blue gecancel word ik alleen maar wantrouwig van.

Heel jammer in ieder geval, want een serie als deze was juist een mooie frisse wind in het vrij serieuze serieland.

avatar van Esteban
Het lijkt bij Netflix, vorige beslissingen in rekeningen gehouden, eerder zo te zijn dat ze naar het aantal unieke views kijken binnen de maand na release alvorens de knoop door te hakken. Schijnbaar is dat voor hen zeer belangrijk. Ik merk ook op andere vote-sites dat S3 lang nog niet zoveel stemmen kreeg als bij de eerste twee seizoen het geval was in diezelfde tijd. Indien die cijfers (veel?) hoger lagen, was S4 waarschijnlijk gewoon doorgegaan. Uit de reacties van cast en crew blijkt dat zij dit ook niet (veel) vroeger wisten dan de kijkers.

avatar van Esteban
Werkte bij Sense8, wie weet. Nu niet dat ik SCD zó ontzettend goed vond, maar wel een prima tussendoortje.

avatar van Esteban
Netflix heeft de best bekeken series van April 2019 vrijgegeven, een top 10. Hoewel Santa Clarita Diet op 8 staat, terwijl het pas op 29 April (!) beschikbaar was, zéér straf dus, werd de serie toch gecanceled? Dan is er vast iets anders aan de hand, want aan de kijkcijfers ligt die beslissing absoluut niet.