• 8.985.839 stemmen

Genre: Drama / Thriller

Ontwikkeld door: Peter Moffat

Met: Sophie Okonedo, Adrian Lester en Dennis Haysbert

Datum van release: zondag 3 april 2016

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Undercover

Een advocaat keert terug naar Engeland om de eerste gekleurde Director of Public Prosecutions (Hoofdofficier van Justitie) te worden. Ze begint te denken dat alles wat ze dacht te weten over de man met wie ze 20 jaar getrouwd is een leugen is. Haar man Nick was destijds een dappere en vastberaden undercover officier, die verschillende organisaties heeft geïnfiltreerd, met gevaar voor eigen leven. De ontdekking die Maya doet zet hun liefdesleven op het spel.

3 april 2016 (1 uur)

De afgelopen 20 jaar heeft Mata Cobbina Rudy Jones, een man gevangen voor moord, verdedigd. Vandaag zal hij de doodstraf krijgen met een injectie in Louisiana. Rudy's laatste woorden zijn "Go big", hij wil dat zij het systeem gaat veranderen.

10 april 2016 (1 uur)

Maya probeert haar 'Go big' missie te vervolgen, maar mensen beginnen haar als een gevaar te zien. Nick verafschuwt zijn eigen verraad en kijkt terug naar hoe het zover heeft kunnen komen.

17 april 2016 (1 uur)

Een mysterieuze getuige zoekt contact met Maya, waardoor Maya opnieuw onderzoek moet gaan doen naar de Michael Antwi zaak. Wat heeft ze de eerste keer gemist?

24 april 2016 (1 uur)

Maya is nog steeds op zoek naar de getuige. Wat heeft Maya jaren geleden over het hoofd gezien? Haar onderzoek leidt haar naar een ontdekking, die haar persoonlijke en professionele leven laat instorten. Wie is haar man werkelijk?

1 mei 2016 (1 uur)

Maya vecht nog steeds tegen de Amerikaanse autoriteiten en alles lijkt verloren, totdat er nieuw bewijs boven water komt dat bewijst dat Rudy onschuldig is. Is het te laat of heeft Maya nog een kans?

15 mei 2016 (1 uur)

Na de dood van Rudy's kroongetuige, lijkt de zaak van Maya nu echt verloren. Kan ze de kracht vinden om nog één keer te vechten tegen het Amerikaanse gerechtshof?

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Dit is waarschijnlijk de slechtste misdaadserie die ik ooit heb gezien met een wasmand vol belachelijke, onrealistische en onwaarschijnlijke gebeurtenissen en uitgangspunten en een wel heel verwrongen kijk op de wereld. Ik heb na zes afleveringen nog steeds geen idee waar dit nou eigenlijk over ging. Ik ben blijven kijken in de hoop dat het laatste deel opheldering zou geven, maar die hoop was ijdel omdat het laatste deel het meest onwaarschijnlijke van allemaal was.

Ook opvallend: alle witte mannen zijn slecht, alle zwarte mannen zijn goed in deze serie en een voor mij onbegrijpelijke score van 6,8 op IMDb. Heb ik iets gemist?