• 8.985.932 stemmen

Bates Motel - Seizoen 5 (2017)

Show titel: Bates Motel

Ontwikkeld door: Carlton Cuse, Kerry Ehrin en Anthony Cipriano

Met: Vera Farmiga, Freddie Highmore en Max Thieriot

Datum van release: maandag 20 februari 2017

Eerst uitgezonden op: A&E (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk seizoen 5 via SkyShowtime

Plot Bates Motel

Freddie Highmore is Norman Bates, een 17-jarige jongeman die, na de dood van zijn vader, samen met moeder Norma Louise naar het kustplaatsje White Pine Bay in Oregon is verhuisd om daar een nieuw leven te beginnen. Moeder Bates heeft het vervallen Seafairer Motel gekocht om samen met haar zoon een nieuwe start te maken. Norman raakt op zijn eerste schooldag bevriend met een groepje schoolmeisjes. Dezelfde dag maken ze ook kennis met de vorige eigenaar van het hotel, die zijn eigendom terug komt eisen.

Afleveringen Seizoen 5 (2017)

1. 1. Dark Paradise

20 februari 2017 (45 minuten)

Norman probeert de normale gang van zaken weer op te pakken, ondanks een zorgwekkende ontdekking. Dylan en Emma hebben een onverwachte gast.

2. 2. The Convergence of the Twain

27 februari 2017 (45 minuten)

Normans date gaat niet zoals gepland. Romero's frustraties bereiken het kookpunt. Chick brengt een cadeau naar Norman.

3. 3. Bad Blood

6 maart 2017 (45 minuten)

Norman helpt Chick met een project en Romero doet eindelijk zijn zet. Een verontschuldigende Madeleine zoekt contact met Norman.

4. 4. Hidden

13 maart 2017 (45 minuten)

Norman komt erachter op wie hij kan vertrouwen als hij probeert zijn geheimen te beschermen. Romero heeft moeite met het vinden van veiligheid.

5. 5. Dreams Die First

20 maart 2017 (45 minuten)

Norman probeert de beweegredenen van zijn moeder op een rijtje te zetten. Dylan en Emma confronteren de pijnlijke waarheid in Seattle. Sam's vriendin, Marion, maakt een impulsieve beslissingen met grote consequenties.

6. 6. Marion

27 maart 2017 (45 minuten)

Een nieuwe gast checkt in bij het motel. Dylan moet omgaan met desastreus nieuws. Sam en Madeleine's huwelijk raakt in de problemen.

7. 7. Inseparable

3 april 2017 (45 minuten)

Wanneer Norman steeds meer in de problemen komt, wordt hij herenigd met zijn moeder. Romero schakelt de hulp in van een oude vriend. Dylan keert terug naar huis.

8. 8. The Body

10 april 2017 (45 minuten)

Norma zet haar liefde in om Norman in bescherming te nemen. Sheriff Greene start een moordonderzoek. Dylan zoekt hulp voor zijn broertje.

9. 9. Visiting Hours

17 april 2017 (45 minuten)

Norman komt raakt steeds verder in de problemen met de wet. Emma heeft problemen in de familie en Dylan moet kiezen tussen zijn verleden en zijn toekomst. Romero heeft een plan om wraak te nemen.

10. 10. The Cord

24 april 2017 (45 minuten)

Norman keert terug naar huis. Kan hij de politie van zich af schudden of is het nu echt voorbij?

Toch nog wel zin in, al zal er scriptueel weinig verrassends aan zijn.

De eerste vier afleveringen van dit seizoen smaken absoluut naar meer! De spanning is volop aanwezig en we krijgen nu eindelijk de langverwachte aanloop naar Hitchcocks 'Psycho' voorgeschoteld. Freddie Highmore kan nu echt laten zien waartoe hij in staat is op het gebied van acteerwerk.

Wel jammer dat we nog niets van Rihanna hebben gezien. Ik denk dat de douchescène een stuk meer indruk gaat maken als we haar personage al wat beter kennen. Ik neem tenminste aan dat zij daar vermoord gaat worden, aangezien zij Marion Crane speelt.

AmazingPP

Geweldige finale-seizoen van een geweldige serie wat mij betreft. Als groot fan van de film van Hitchcock (en niet de remake van Gus van Sant) hou je toch even je hart vast wat er met je favoriete Hitchcock-film gaat gebeuren, maar direct vanaf het eerste seizoen tot de laatste aflevering heb ik gekluisterd aan de buis zitten kijken! Highmore zet een fantastisch goede Bates neer en Farmiga zet een moeder neer die je je kunt voorstellen. Daar bedoel ik mee dat je kunt voorstellen dat het mens zo in elkaar zit, zeker wanneer je langzaam en zeker achter haar geschiedenis komt. De twist in seizoen 5 is vrij onverwacht. Ik zat al helemaal te wachten op de 77 hoeken en de 50 cuts ( ).... Ook met het aangepaste onverwachte einde kon ik goed leven. Jammer dat deze serie voorbij is aan de ene kant, maar aan de andere kant is het ook goed geweest zo. Ik vond het een topserie. Ik hoop dat er een mooie Blu Ray box komt, maar ik vrees met grote vreze. 4 *

ZAP! schreef:

Toch nog wel zin in, al zal er scriptueel weinig verrassends aan zijn.

En? Was het verrassend genoeg voor je?

apocalypse.

Nog (steeds) niet gezien, wordt evt. vervolgd.

AmazingPP

En alweer een serie die voor mij voorbij is. Bates Motel is nooit mijn favoriete serie geweest, maar ik heb er de afgelopen jaren erg van genoten. Dit seizoen was absoluut één van de betere en spannendere seizoenen van de serie. Er gebeurde veel en de personages ontwikkelde zich constant. Er wordt een duidelijke weg naar het slot aangelegd, maar het seizoen weet aan het einde nog wel te verrassen.

Veel van de kijkers hebben Hitchcocks Psycho vast ook wel gezien en ik denk dat iedereen zat te wachten op DE scène. Nu was ik lichtelijk teleurgesteld dat het niet Marion was die in de klassieke scène te zien was, maar haar geliefde. Daarnaast vond ik het ook niet per nodig om nog een heel verhaal na Psycho te laten zien. Het einde van Psycho was wat mij betreft wel goed genoeg. Jammer ook om Norma wat minder in beeld te zien dit seizoen, maar dat was natuurlijk te verwachten.

Geweldig spel van Vera Farmiga en Freddie Highmore. Alleen de sneeuw klopte niet in deze serie.

AmazingPP schreef:
En? Was het verrassend genoeg voor je?
Kan niet anders dan beamen! Die Rihanna episode... En Norma (Norman) in de gay bar... En Chick met zijn roman... En... ik ga het nog even laten bezinken.

Niet verrassend is het dat Norman sterft, maar vooruit. Later meer, want er valt genoeg te zeggen over dit seizoen. Maar ik ga eerst de hele reeks opnieuw kijken - even inschrijven aan de balie en go...

avatar van Daan258

Daan258

Het zit erop. Dan nu ook het laatste seizoen bekeken van Bates Motel.

Zeker een leuk seizoen met weer een paar uitschietende episodses.

Persoonlijk vind ik seizoen 4 het sterkst van de serie.