Mijn Series +

Mars - Seizoen 1 (2016)

Avontuur / Drama

ontwikkeld door Ben Young Mason en Justin Wilkes
met Jihae, Alberto Ammann en Clémentine Poidatz

Het is het jaar 2033 en de eerste bemande missie naar Mars in de geschiedenis van de mensheid gaat eindelijk plaatsvinden. Zelfs met de beste training en materiaal beschikbaar, moet de Daedalus bemanning onmenselijke situaties ondergaan om de eerste succesvolle kolonie op Mars te stichten. In het heden tonen verschillende wetenschappers de vooruitgang in de voorbereiding naar deze droommissie.

1. Novo Mundo
  2. Grounded
  3. Pressure Drop
  4. Power
  5. Darkest Days
  6. Crossroads
avatar van arno74
Wat slecht. Dit is toch vooral een saai en langdradig promofilmpje van Elon Musk voor zijn bedrijf SpaceX. In 2033 is volgens deze docu zijn bedrijf de monopolist op het gebied van ruimtereizen en krijgt het geld van de overheid voor ruimtereizen. De 'film' zit boordevol met nepinterviews, diverse malen met Elon Musk, over deze reis naar Mars. Het zijn er dermate veel dat ze op den duur ontzettend vervelend worden.

Het acteerwerk is niet best, de voice-over is kurkdroog, en ook de melodramatische en theatrale toon gaat heel snel vervelend worden. Je zou een mix van werkelijkheid en fictie verwachten, maar dit is pure fictie verpakt als nepdocumentaire. Wetenschappelijk gezien word je er niet wijzer van, de ideeën die deze nepdocu uitwerkt kan iedereen wel bedenken. Het is meer fantasy dan scifi, dermate gedramatiseerd dat het niet onderdoet voor een TV-film van B-niveau.

Nee, geef mij dan Space Odyssey: Voyage to the Planets (2004), daar zit tenminste echte wetenschap in. 1*