Mijn Series +

Glee - Seizoen 2 (2010-2011)

Drama / Muziek

ontwikkeld door Ryan Murphy, Ian Brennan en Brad Falchuk
met Cory Monteith, Lea Michele en Dianna Agron

Het verhaal draait om een groep jongeren die, onder leiding van hun leerkracht, een koor beginnen op hun school. Dit is de fictieve William McKinley High School in Lima (Ohio). Centraal staan de gebreken van elk van hen en hoe ze moeten opboksen tegen de vooroordelen van hun medestudenten en enkele leerkrachten (zoals de gemene 'Sue Sylvester', die het koor als een bedreiging ziet voor haar cheerleaders).

1. Audition
  2. Britney/Brittany
  3. Grilled Cheesus
  4. Duets
  5. The Rocky Horror Glee Show
  6. Never Been Kissed
  20. Prom Queen
  21. Funeral
  22. New York
avatar van DVD-T
Alles valt op zijn plaats.

Samen met seizoen 3 mijn favoriet. Alles lijkt hierin gewoon te kloppen. Wat hier vooral goed in is, zijn de fantastische verhaallijnen. Er is hierin een zeer grote stap gemaakt. Er gebeuren dit seizoen zoveel grappige, aandoenlijke, verdrietige, leuke, onverwachte dingen. Geweldig hoe hier alles samen valt. Beste momenten komen toch van Kurt die hier een geweldige character arc te verduren krijgt. Maar ook de thema afleveringen zijn erg leuk met als toppunt Rocky Horror. Ook krijgen we hier meer liedjes dan we in seizoen 1 kregen. Van een prachtige uitvoering van Empire State of Mind in Audition tot kippenvel in Grilled Cheesus met I Want to Hold Your Hand en in Furt met Just the Way You Are. Eigenlijk qua liedjes te veel om op te noemen en opnieuw zijn sommige covers weer beter dan het origineel..

Acteerwerk/zang allemaal weer perfect. Nog meer leden krijgen een wat grotere rol in het geheel. Brittany en Mike Chang bijvoorbeeld. Maar ook veel nieuwe personages worden geintroduceerd. Blaine is een geweldige toevoeging, maar ook Sam is een welkome verfrissing. Ook perfect geacteerd door beide heren. En dan het zang/dans talent. Je kunt zien dat de cast hier weer veel in is gegroeid. En allen streven ze perfectie na.

Dit tweede seizoen is nog beter dan het eerste. Komt omdat men hier echt hun draai gevonden heeft. Meer en beter verhaal, beter acteerwerk/zang/dans. En erg leuke muziek/liedjes die weer perfect in elk verhaal past.