• 8.985.851 stemmen

8 Simple Rules... for Dating My Teenage Daughter - Seizoen 2 (2003-2004)

Alternatieve titel: 8 Simple Rules

Ontwikkeld door: Tracy Gamble

Met: Katey Sagal, Kaley Cuoco en Amy Davidson

Datum van release: dinsdag 23 september 2003

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

Plot 8 Simple Rules... for Dating My Teenage Daughter

Een getrouwd stel met drie kinderen die leven in Detroit. Vader Paul Hennessy stopt met het schrijven van sportartikelen om een column bij te houden over het opvoeden van hun drie tieners, terwijl moeder Cate haar vroegere baan als verpleegkundige weer oppakt. Vader Paul wil zijn tienerkinderen Bridget, Kerry en Rory van het daten afhouden. Hij heeft acht simpele regels waaraan gegadigden moeten voldoen om afspraakjes met zijn kinderen te mogen maken.

Afleveringen Seizoen 2 (2003-2004)

1. 1. Premiere

23 september 2003 (20 minuten)

Cate wacht op het resultaat van haar zwangerschapstest terwijl Bridget moeite heeft met haar latrelatie met Donny. Ondertussen komt er een nieuwe leerling op school die een oogje heeft op Bridget en twijfelt Paul of hij nog wel een kind wil.

2. 2. Sex Ed

30 september 2003 (20 minuten)

Paul en Kerry gaan samen voor een vader-dochter avondje uit en besluiten om naar de bioscoop te gaan, maar of dit juist de geschikte film is? Tot grote afschuw van Bridget geeft Cate seksuele voorlichting bij haar op school.

3. 3. Donny Goes AWOL

7 oktober 2003 (20 minuten)

Fred en Mary Ellen Doyle zijn in shock wanneer ze horen dat Bridget het met hun zoon wil uitmaken via een videoband. Dit resulteert in een ruzie tussen de beide families. Het loopt echter helemaal uit de hand wanneer Donny het leger wil verlaten voor Bridget.

4. 4. Goodbye: Part 1

4 november 2003 (30 minuten)

Cate krijgt onverwachts telefoon en hoort dat haar man zojuist in een ongeluk is overleden. De familie probeert om te gaan met deze nieuwe, verschrikkelijke situatie zonder een vader. Jim en Laura, de gescheiden ouders van Cate, komen langs om hen te helpen met dit verdriet.

5. 5. Goodbye: Part 2

4 november 2003 (30 minuten)

De familie vindt het laatste door Paul geschreven artikel en leest dit vlak voor het slapen gaan.

6. 6. No Right Way

11 november 2003 (20 minuten)

Cate is onvoorbereid op de verschillende reacties van Bridget en Kerry nadat ze weer terug naar school gaan na het overlijden van hun vader. Ondertussen probeert Jim een handje te helpen in het huishouden.

7. 7. What Dad Would Want

18 november 2003 (19 minuten)

Paul zat vroeger in het basketbalteam van school en omdat hij dit graag had gewild besluit Rory om ook op basketbal te gaan. Jim krijgt de meiden zo ver om niet telkens met elkaar te ruziën omdat dit erg zwaar is voor Cate. Het blijkt echter moeilijk om de vrede te bewaren.

8. 8. The First Thanksgiving

25 november 2003 (20 minuten)

Ondanks het overlijden van Paul wil Cate evengoed een traditionele Thanksgiving maaltijd maken. De meiden willen echter naar een feest, maar worden gedwongen om hun dates mee te nemen naar het etentje. Rory krijgt te horen dat hij nu de man van het huis is.

9. 9. Merry Christmas: The Story of Anne Frank and Skeevy

23 december 2003 (20 minuten)

Bridget heeft buitenschoolse activiteiten nodig om meer kans te maken op een plek op een universiteit. Ze besluit om mee te doen met de toneelclub, maar sleept onverwachts de hoofdrol uit het vuur. Dit tot ongenoegen van Lacey, die had verwacht de hoofdrol te krijgen, en Kerry, die slechts deel uitmaakt van de crew. Ondertussen heeft ook Rory een nieuwe hobby: buikspreken.

10. 10. YMCA

6 januari 2004 (20 minuten)

Cate vindt dat de familie niet actief genoeg is en wil dat ze meedoen met het YMCA programma waar Bridget werkt als badmeester. Kerry raakt bevriend met een meisje dat constant genegeerd wordt omdat ze niet blond is. Ondertussen bevindt Rory zich in een lastige situatie wanneer zijn lichaam aan het veranderen is.

11. 11. Get Real

13 januari 2004 (20 minuten)

De familie wordt verrast met het bezoek van C.J., het zwarte schaap van de familie en tevens neefje van Cate. Zijn bezoek wordt echter met gemengde gevoelens ontvangen aangezien hij niet bepaald een rolmodel is voor de kinderen.

12. 12. Consequences

27 januari 2004 (20 minuten)

C.J. heeft een slechte invloed op Rory, wat ertoe leidt dat deze een politiehond steelt. Ondertussen 'leent' Bridget de creditcard van haar moeder en vindt de gestolen hond drugs in de rugzak van Kerry. Cate begint door deze gebeurtenissen te twijfelen aan haar vaardigheden als moeder.

13. 13. Opposites Attract: Part 1

10 februari 2004 (20 minuten)

Om haar punten op school te verbeteren vraagt Bridget aan Jeremy haar bijles te geven. Wanneer Dylan echter ziek wordt krijgt ze langzaam gevoelens voor Jeremy. Ondertussen vieren Kerry en Kyle hun eerste Valentijnsdag samen en heeft Rory moeite om het perfecte cadeau voor zijn nieuwe vriendin Missy te vinden.

14. 14. Opposites Attract: Part 2

17 februari 2004 (20 minuten)

Het busje van C.J. brandt af dus moet hij een kamer delen samen met Jim. Bridget heeft geen bijles meer nodig, maar wil Jeremy alsnog voor haar winnen. Kerry helpt Bridget om dit voor elkaar te krijgen.

15. 15. Opposites Attract: Part 3: Night of the Locust

24 februari 2004 (20 minuten)

Rory begint met de hulp van C.J. een blog en verspreidt zo allerlei geruchten op school. Bridget probeert Jeremy naar het dansfeest te krijgen en Kerry besluit actie te ondernemen tegen de oudercommissie.

16. 16. Daddy's Girl

2 maart 2004 (20 minuten)

Jim krijgt een brief van zijn ex-vrouw die hem vertelt dat ze een nieuwe liefde heeft gevonden. Om met dit nieuws om te gaan zegt Cate tegen C.J. dat hij met Jim moet gaan praten. Cate wordt door haar therapeut aangemoedigd haar droom als zangeres achterna te jagen.

17. 17. Mall in the Family

16 maart 2004 (20 minuten)

Rory verkoopt al zijn spullen online om zo de kosten voor het uitgaan te kunnen betalen. C.J. neemt een nieuwe baan als beveiliger bij het winkelcentrum en hij neemt dit uitermate serieus. Ondertussen is Kerry genoodzaakt om haar opa te ontslaan bij een fast food restaurant wanneer hij de klanten niet goed behandelt.

18. 18. Let's Keep Going: Part 1

30 maart 2004 (20 minuten)

Kerry en Bridget willen de vakantie doorbrengen op een zomerfestival maar Cate stuurt ze naar hun oma. Rory heeft een oogje op Rachel, een vriendin van Kerry. Kerry heeft dit snel in de gaten en vertelt dit aan Rachel.

19. 19. Let's Keep Going: Part 2

6 april 2004 (20 minuten)

Nadat de meiden hun moeder thuis aantreffen in de armen van Artie, degene die Pauls positie innam bij de krant, rennen ze weg. Halverwege komen ze C.J. tegen en gaan ze naar een wel heel bijzondere locatie. Ondertussen zit Rory nog steeds wanhopig achter Rachel aan, die haar ware gevoelens voor hem openbaart.

20. 20. C.J.'s Party

20 april 2004 (20 minuten)

Bridget is onderweg naar een logeerpartijtje, althans dat zegt ze. Ondertussen heeft Kerry hulp nodig met haar rijlessen vanwege haar aankomend examen, maar zij is niet de enige die dit examen moet afleggen. C.J. geeft een feestje, maar dit leidt tot problemen.

21. 21. Mother's Day

4 mei 2004 (20 minuten)

Moederdag komt eraan en de meiden geven hun moeder wel heel veel aandacht. Misschien zelfs een beetje teveel? Ondertussen begint Rory een autowasbedrijf.

22. 22. The Principal

11 mei 2004 (20 minuten)

C.J. neemt massagelessen en Jim dringt erop aan dat hij de klusjesman van het huis is. Ondertussen moet Bridget met haar moeder bij de directeur van de school komen vanwege een incident.

23. 23. Finale Part Un

18 mei 2004 (30 minuten)

Kerry wordt toegelaten tot een kunstprogramma in Europa voor de zomer, maar Cate is vergeten haar medisch dossier op tijd op te sturen. Samen gaan ze in beroep bij directeur Gibb. Ondertussen raken zowel C.J. als Jim verliefd op een vrouw.

24. 24. Finale Part Deux

18 mei 2004 (30 minuten)

Bridget wordt geschorst van school omdat ze de schuld van Kerry op zich heeft genomen zodat Kerry naar Europa kan. Cate gaat met de directeur praten om dit probleem op te lossen. C.J. wacht op een telefoontje van Aerosmith omdat hij denkt dat hij als roadie voor ze mag komen werken tijdens de zomer. Jim stemt ermee in dat Rory met hem meegaat op reis naar Florida.

Ook nog met good old James Garner en John Ritter.

John Ritter kreeg na drie episodes van dit seizoen klachten op de set, waarna hij naar het ziekenhuis werd gebracht en stierf na een verkeerde diagnose. Tenminste, dat lees ik op Wiki. Vond het vaak wel een sympathiek acteur (Sling Blade 1996!). Garner ook trouwens.

Dit zijn trouwens de 8 rules:

1. Als je handen mijn dochter raken, raak je ze kwijt.

2. Als je haar aan het huilen maakt, maak ik jou aan het huilen.

3. Safe seks bestaat niet. Geen seks wel.

4. Breng haar laat thuis, er komt geen volgende date.

5. Alleen bezorgers toeteren. Dates bellen één keer aan.

6. Geen gezeur als je op haar wacht. Als je het saai vindt, vervang dan mijn olie.

7. Als je broek op je enkels hangt, zal ik hem omhoogtrekken en vastnieten.

8. Dates vinden plaats in openbare plaatsen. Wil je romantiek? Lees een boek.

avatar van renzoroy_mm

Zo jammer dat John Ritter toen plotseling overleed en vervangen werd door die simpele ziel David Spade. Ik heb zo'n hekel aan die flauwe, trieste en vaak kinderachtige "humor" van hem.

Rules of Engagement was over het algemeen ook zo leuk, maar dan heb je hem weer en dan speelt die ook nog eens een soort van womanizer. Dat terwijl die er uit ziet als een of andere zwervende stoner (ja ik weet het, IRL heeft die o.a. gedate met Heather Locklear, ongelofelijk).

Iig is het bij 8 Simple Rules duidelijk dat John Ritter de kracht van de serie was en dat ze na zijn overlijden beter de serie hadden kunnen stoppen. Hier en daar af en toe nog een glimlachje, maar that's it.