Mijn Series +

BoJack Horseman - Seizoen 3 (2016)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Raphael Bob-Waksberg
met de stemmen van Will Arnett, Aaron Paul en Alison Brie

Als legendarische tv-ster van de jaren '90 tv-serie 'Horsin' Around' heeft Bojack Horseman in deze huidige tijd moeite zichzelf niet te verliezen in alcohol, onenightstands en depressies. Bojack probeert al jaren aan een comeback te werken en samen met zijn huisgenoot Todd en zijn ex Princess Carolyn, maar zal dat hem lukken? Zal een biografie door een ghostwriter hem weer terug in de spotlights krijgen? Zijn Hollywood en Bojack daar zelf wel klaar voor?

1. Start Spreading the News
  2. The BoJack Horseman Show
  3. BoJack Kills
  4. Fish Out of Water
  5. Love And/Or Marriage
  6. Brrap Brrap Pew Pew
  7. Stop the Presses
  8. Old Acquaintance
  9. Best Thing That Ever Happened
  10. It's You
  11. That's Too Much, Man!
  12. That Went Well
avatar van Robbie.T.
De eerste twee afleveringen van dit nieuwe seizoen vielen me wat tegen en ik vreesde voor een structurele daling in kwaliteit, maar vanaf aflevering drie haalt dit seizoen wat mij betreft het niveau van de eerste twee seizoenen weer. Heerlijk absurde serie. Ik kijk nu al uit naar seizoen 4.

avatar van Jordy
Ik vond dit seizoen toch net een tikkeltje minder dan de vorige 2. Het punt lijkt inmiddels wel een beetje gemaakt, niet veel ontwikkeling meer in de personages. Wel weer erg vermakelijk verder, met als hoogtepunt de onderzee aflevering.

avatar van Donkerwoud
'Fish Out of Water', 'Best Thing That Ever Happened' en 'That's Too Much, Man!' zijn mijn favoriete episodes van dit seizoen. Het blijft merkwaardig hoe iets zo onzinnig, gestoord én toch zo diep overtuigend kan zijn. Sowieso is het leuk dat ze de verhoudingen tussen BoJack met Princess Carolyn en Sarah Lynn verder uitdiepen. Toch ben ik ook niet helemaal overtuigd waarom nu juist dit derde seizoen zulke waanzinnige kritieken kreeg. De animatie is dan wel van een hoger niveau, maar veel bijrollen als Todd met zijn nieuwe vriendinnetje en de datingavonturen van Princess Carolyn zijn niet zo interessant. Wat het seizoen consequent goed blijft doen is dat het volgestouwd zit met kleine grapjes en merkwaardige figuranten, dat op zichzelf maakt het al een klein kijkplezier. Helaas is dit ook mijn minst favoriete seizoen omdat het meer inzet op de willekeurige flauwigheid dan op de opbouw van dramatische confrontaties.

avatar van ZZ TOP
Het beste seizoen tot nu toe. Het is hard en direct, emotioneel en met een pak bittere humor. De personages krijgen allemaal genoeg tijd om zich te ontwikkelen, zeker een pluspunt van dit seizoen.
Vooral de dood van Sarah Lynn kwam onverwachts, de scène maakte zeker indruk op mij. Een van de mooiste scènes van dit seizoen.
Aflevering 4 en 11 zijn toch wel mijn favoriet.

Op naar seizoen 4.