Mijn Series +

Suits - Seizoen 6 (2016-2017)

Drama / Komedie

ontwikkeld door Aaron Korsh
met Patrick J. Adams, Gabriel Macht en Meghan Markle

Suits volgt de vroegtijdige schoolverlater Mike Ross, die per ongeluk een baan krijgt bij een van de beste advocaten van New York, Harvey Specter. Ze vormen al snel een winnend team met Mike zijn rauwe talent en fotografische geheugen.Mike zorgt ervoor dat Harvey zich weer herinnert waarom hij de advocatuur in gegaan is.

1. To Trouble
  14. Admission of Guilt
  15. Quid Pro Quo
  16. Character and Fitness
avatar van Miszmi
Ook in dit seizoen merk ik weer een groot verschil tussen het eerste en tweede gedeelte. Het eerste deel vond ik ergens een beetje tegenvallen, met hier en daar wat hoogtepunten. Wat ik wel erg interessant vond was het innocence project. Ook daar viel nog wel iets in te winnen, maar over het algemeen vond ik dat verhaal goed uitgewerkt en weer eens wat nieuws in de serie.

Het tweede gedeelte van dit seizoen vond ik verder wat interessanter. Jessica die in de finale terugkeert, had ik bijvoorbeeld vooraf niet zien aankomen. Over het algemeen vind ik het meeste aardig voorspelbaar, al weet je niet precies hoe het uitwerkt wordt, dus iets onverwachts is dan altijd een leuke bijkomstigheid.

Ook dit seizoen weet gewoon weer een ruime voldoende te scoren. Onder andere door eerdergenoemde punten, maar dit is ook het eerste seizoen waarbij ik daadwerkelijk medelijden en veel sympathie voor Louis voelde. Ik heb namelijk niet zo heel veel met zijn personage, maar zou hem ook niet graag zien vertrekken. Het is dan altijd fijn als er een moment is waarop je met zo'n personage ook eens kan meeleven. Na lang wikken en wegen heeft het ook een plek in mijn top 10 weten te bemachtigen.

Komt deze volgende week op Netflix?