• 8.985.557 stemmen

The King of Queens - Seizoen 2 (1999-2000)

Show titel: The King of Queens

Ontwikkeld door: Michael J. Weithorn en David Litt

Met: Kevin James, Leah Remini en Jerry Stiller

Datum van release: maandag 20 september 1999

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

• Viaplay Bekijk seizoen 2 via Viaplay

Plot The King of Queens

Doug Heffernan, een pakketbezorger bij UPS, woont samen met zijn vrouw Carrie, die werkt bij een groot advocatenkantoor in Queens in New York. Als zijn schoonvader Arthur, weduwnaar, bij hen intrekt is Doug niet langer meer de koning van zijn domein; de gerenoveerde kelder waar zijn geliefde grote tv staat en hij veel tijd doorbracht met zijn neef Danny en vrienden Deacon en Spence. Daarnaast blijkt Arthur ook niet een van de makkelijkste personen om mee samen te wonen.

Afleveringen Seizoen 2 (1999-2000)

1. 1. Queasy Rider

20 september 1999 (21 minuten)

Tegen Carrie's wil in koopt Doug een motor voor zichzelf. Nadat hij Arthur naar zijn nieuwe baan heeft gebracht, krijgt hij een ongeluk. Doug wil nooit meer motorrijden en verkoopt hem aan een vriend.

2. 2. Female Problems

27 september 1999 (21 minuten)

Doug is jaloers wanneer Carrie goed bevriend raakt met de buurvrouw. Hij voelt zich verwaarloosd door zijn eigen vrouw.

3. 3. Assaulted Nuts

4 oktober 1999 (21 minuten)

Doug beweert dat hij het druk heeft op zijn werk, terwijl hij beloofd heeft om met Carrie naar de bank te gaan. Na een telefoontje komt Carrie erachter dat Doug met zijn vrienden op stap is en niet op kantoor zit.

4. 4. Parent Trapped

11 oktober 1999 (21 minuten)

Wanneer Deacon en Kelly vragen of Doug en Carrie de peetouders willen zijn van hun baby, zijn de meningen verdeeld. Doug vindt het geweldig, maar Carrie ziet het niet zitten.

5. 5. Tube Stakes

18 oktober 1999 (21 minuten)

Wanneer Doug wakker wordt, blijkt zijn televisie uit de garage te zijn gestolen. Carrie biecht op dat zij de deur niet op het nachtslot heeft gedaan. Carrie voelt zich schuldig en werkt elke avond over om een nieuwe televisie te kunnen kopen voor Doug.

6. 6. Doug Out

25 oktober 1999 (21 minuten)

Als Arthur toevallig hoort dat Doug een minachtende opmerking over hem maakt, voelt Doug zich enorm schuldig. Hij probeert dat goed te maken door Arthur een kaartje voor de honkbalwedstrijd van de New York Mets te geven. Doug wordt tijdens de wedstrijd gearresteerd, omdat hij een uitbal voor Arthur probeert te vangen.

7. 7. Get Away

1 november 1999 (21 minuten)

Doug en Carrie gaan samen met Deacon en Kelly weg voor een romantisch weekend. Ze ontdekken dat Deacon en Kelly een erg actief seksleven hebben waardoor er een ruzie ontstaat tussen Doug en Carrie.

8. 8. Dire Strayts

8 november 1999 (21 minuten)

Doug en Carrie nodigen Ray en zijn vrouw, Debra, uit voor een gezellig etentje. Voordat het tweetal entree maakt, beledigt Doug per ongeluk Carrie en is de sfeer voor de avond gezet. Carrie ontwijkt haar man en bespreekt met Debra hoe zorgeloos en gevoelloos mannen kunnen zijn.

9. 9. I, Candy

15 november 1999 (21 minuten)

Doug voelt zich aantrekkelijk als een serveerster een oogje op hem laat vallen. Hij probeert zijn imago te veranderen en Carrie vermaakt zich kostelijk, totdat ze de serveerster ontmoet.

10. 10. Roamin' Holiday

22 november 1999 (21 minuten)

Carrie nodigt Susie en haar erg saaie man, Mike, uit voor Thanksgiving. Spence vindt dat Doug op zichzelf moet wonen en verzint een plannetje voor hem.

11. 11. Sparing Carrie

29 november 1999 (21 minuten)

De spelers van het bowlingteam maken zich zorgen over hun prestaties. Als ze de volgende wedstrijd niet winnen, zullen zij een andere sponsor moeten zoeken. De jongens proberen Doug zover te krijgen dat hij Carrie uit het team haalt. Carrie vindt dit een verstandige beslissing, maar nu kan Doug zich moeilijk concentreren op het bowlen.

12. 12. Net Prophets

13 december 1999 (21 minuten)

Doug ontvangt een kerstbonus en maakt plannen om het geld weg te zetten op de bank. Carrie heeft echter andere plannen met het geld.

13. 13. Party Favor

10 januari 2000 (21 minuten)

Carrie overtuigt Doug ervan dat hij getuige moet zijn op de bruiloft van zijn neef Danny, met wie hij eerder ruzie heeft gehad. Carrie vindt dat hij Danny's vrijgezellenfeest moet organiseren en Doug gaat hiermee akkoord. Hij neemt de organisatie op zich maar het gaat hem niet gemakkelijk af.

14. 14. Block Buster

17 januari 2000 (21 minuten)

Doug heeft een reünie van zijn sportclub. Tijdens de bijeenkomst ontmoet hij zijn oude teamgenoten, waaronder Tom Busterman, die sinds kort in een rolstoel zit. Volgens het team was Tom vroeger de beste speler. Doug is het hier niet mee eens.

15. 15. Frozen Pop

24 januari 2000 (21 minuten)

Een koude bries waait in New York en zorgt ervoor dat de kelder van Arthur te koud wordt om in te wonen. Carrie weet een andere ruimte voor hem.

16. 16. Fair Game

7 februari 2000 (21 minuten)

Doug en Carrie doen mee aan een spelletjesavond. Als de avond vordert, ziet het ernaar uit dat het tweetal zwaar gaat verliezen. Op dat moment besluit Carrie om vals te spelen. Doug kan het niet geloven dat ze vals speelt en is van plan haar er thuis mee te confronteren.

17. 17. Meet by-Product

14 februari 2000 (21 minuten)

Doug en Carrie proberen zich hun eerste ontmoeting te herinneren. De bedoeling was dat Carrie gekoppeld zou worden aan Richie en Doug aan haar vriend, Lynn.

18. 18. The Shmenkmans

21 februari 2000 (21 minuten)

Doug en Carrie maken nieuwe vrienden maar zijn bang dat Deacon en Kelly ze weg willen kapen. Arthur krijgt een bestelling binnen van zijn oude favoriet: zoute cornflakes.

19. 19. Surprise Artie

28 februari 2000 (21 minuten)

Arthur's 75ste verjaardag komt eraan en Doug en Carrie besluiten een verrassingsfeest te organiseren. Het wordt echter een drama als twee van de gasten elkaar aanvliegen en ze Arthur nergens kunnen vinden.

20. 20. Wild Cards

6 maart 2000 (21 minuten)

Doug verliest een hoop geld als hij samen met Deacon naar Atlantic City gaat om te gokken.

21. 21. Big Dougie

17 april 2000 (21 minuten)

Carrie vertelt per ongeluk aan de verkeerde Doug dat ze van hem houdt. Doug meldt zich als aan als vrijwilliger.

22. 22. Soft Touch

1 mei 2000 (21 minuten)

Doug en Carrie dineren met hun vervelende buren. Doug raakt betrokken in een pyramidespel als Tim hem overtuigt om mee te spelen.

23. 23. Restaurant Row

8 mei 2000 (21 minuten)

Doug en Carrie gaan naar een nieuw Italiaans restaurant. Als Carrie een verkeerde bestelling krijgt begint ze stennis te schoppen. Doug wordt hierdoor erg boos omdat hij het erg lekker vindt en wil dat het hun nieuwe favoriete restaurant wordt. Carrie verbiedt hem om er nog te komen dus besluit hij er stiekem te gaan eten.

24. 24. Flower Power

15 mei 2000 (21 minuten)

Wanneer een collega bloemen heeft gekregen is Carrie teleurgesteld. Doug probeert vervolgens om zijn romantische kant te laten zien. Ondertussen moet Arthur als jurylid optreden in een rechtszaak.

25. 25. Whine Country

22 mei 2000 (21 minuten)

Doug ziet iemand in een camper rijden en besluit er ook een te kopen voor de vakantie. Carrie wil echter naar Frankrijk. Ze besluiten het met kop of munt te beslissen.

avatar van renzoroy_mm

Dit blijf toch wel het grappigste seizoen. Zoveel hilarische afleveringen. Ben de hele serie weer opnieuw aan het kijken voor zeker iets van de 10e x en nog steeds zo grappig. Stiekem vind ik deze net wat grappiger dan Friends, wat samen met King Of Queens en Married With Children nog steeds mijn favo sitcoms zijn.

Zo goed vond ik dit niet, maar heb er relatief toch veel van gezien.

Jerry Stiller (vader van, ja) steelt steevast de show.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Dit vind ik dan juist wel weer heel goed. Ik heb eigelijk nooit zo goed begrepen wat mensen bijvoorbeeld leuk vinden aan de serie friends. Wat mij betreft is The King of Queens 1 van de betere komedie series

avatar van renzoroy_mm

ZAP! schreef:

Zo goed vond ik dit niet, maar heb er relatief toch veel van gezien.

Jerry Stiller (vader van, ja) steelt steevast de show.

nee man, die was alleen leuk als aangever voor Kevin James. Dat blijft de ster van de show. Zoals in deze scene bijvoorbeeld.

Arthur and the dishwasher - YouTube

Je zou toch zo'n schoonvader hebben en die dan ook nog eens bij jou in huis woont.... damn...

Geen behoefte aan een schoonvader, nee, maar dat maakt 'm niet minder grappig.

avatar van marcelsmit

marcelsmit

renzoroy_mm schreef:

Arthur and the dishwasher - YouTube

Die 2 zijn hilarisch! Stiller was echt een goeie acteur.