Mijn Series +

Lie to Me - Seizoen 3 (2010-2011)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Sam Baum
met Tim Roth, Kelli Williams en Brendan Hines

Met één oogopslag kan Lightman zien of iemand de waarheid spreekt of juist liegt. Hij bestudeert de meest subtiele lichaamstaal tot in de puntjes en niemand kan iets voor hem verborgen houden. Samen met psychologe dr. Gillian Foster heeft hij een team opgezet dat gespecialiseerd is in het 'lezen' van mensen. Deze 'Lightman Group' ondersteunt de politie én overheid met het oplossen van de moeilijkste misdaden en het openbaren van iemands grootste geheimen. Voor Cal Lightman heeft zijn bijzondere talent echter ook een schaduwkant. Zelfs zonder het te willen, herkent hij elke leugen. En niet alleen misdadigers liegen, maar ook vrienden en familie.

1. In the Red
  11. Saved
  12. Gone
  13. Killer App
avatar van night's watch
Prima seizoen met een paar sterke afleveringen op interessante locaties. Het is jammer dat de serie niet 'echt' afgesloten wordt, het is duidelijk dat ze van de komst van een vierde seizoen uitgingen.

De serie zou ook niet veel langer door moeten gaan maar een vierde seizoen van weer zo'n 13 afleveringen zou wel een mooie kans geweest zijn om de serie goed af te sluiten. De relatie tussen Loker en Lightman bijvoorbeeld, hier was veel meer uit te halen.

Maar ondanks het ontbreken van een echte 'final' is de serie zeker de moeite waard.