• 8.985.515 stemmen

Lie to Me - Seizoen 1 (2009)

Show titel: Lie to Me

Ontwikkeld door: Sam Baum

Met: Tim Roth, Kelli Williams en Jennifer Beals

Datum van release: woensdag 21 januari 2009

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+

Plot Lie to Me

Met één oogopslag kan Lightman zien of iemand de waarheid spreekt of juist liegt. Hij bestudeert de meest subtiele lichaamstaal tot in de puntjes en niemand kan iets voor hem verborgen houden. Samen met psychologe dr. Gillian Foster heeft hij een team opgezet dat gespecialiseerd is in het 'lezen' van mensen. Deze 'Lightman Group' ondersteunt de politie én overheid met het oplossen van de moeilijkste misdaden en het openbaren van iemands grootste geheimen. Voor Cal Lightman heeft zijn bijzondere talent echter ook een schaduwkant. Zelfs zonder het te willen, herkent hij elke leugen. En niet alleen misdadigers liegen, maar ook vrienden en familie.

Afleveringen Seizoen 1 (2009)

1. 1. Pilot

21 januari 2009 (41 minuten)

Cal en Gillian rekruteren Ria Torres, een jonge vrouw met de gave om mensen te doorgronden door hun lichaamstaal te bestuderen. Justitie wil dat Cal en Gillian een tiener ondervragen die zijn leraar vermoord zou hebben, alvorens te kunnen beslissen of ze hem kunnen aanklagen als volwassene. Gillian en Ria onderzoeken of de voorzitter van de ethische commissie betaalt voor seks.

2. 2. Moral Waiver

28 januari 2009 (41 minuten)

Cal en Ria ondervragen een soldate die haar pelotonleider heeft aangeklaagd wegens ongewenste intimiteiten. Gillian en Eli worden ingehuurd door een sportfederatie.

3. 3. A Perfect Score

4 februari 2009 (41 minuten)

Cal en Ria ondervragen een federale rechter wiens dochter is vermoord. NASA huurt Gillian en Eli in om te onderzoeken of één van hun piloten een onschatbaar luchtschip expres heeft laten crashen. Cals dochter Emily raakt in de problemen.

4. 4. Love Always

18 februari 2009 (41 minuten)

De regering vraagt de Lightman Group om informatie over een komende aanslag op de Koreaanse ambassadeur te onderzoeken.

5. 5. Unchained

4 maart 2009 (41 minuten)

Alvorens een beruchte bendeleider gratie te verlenen, wil de gouverneur weten of deze echt is veranderd en Cal en Ria moeten dit nagaan. Gillian en Eli onderzoeken de mysterieuze dood van een brandweerman.

6. 6. Do No Harm

11 maart 2009 (41 minuten)

De ouders van een ontvoerd meisje ontvangen tientallen tips nadat ze een beloning hebben uitgeloofd voor nadere informatie. Cal en Gillian helpen uit te zoeken welke tips nuttig zijn. Een uitgever vraagt Ria en Eli om vast te stellen of een beroemd vredesactiviste werkelijk is wie ze zegt dat ze is, nadat er geruchten rondzoemen dat dit anders zou zijn.

7. 7. The Best Policy

18 maart 2009 (41 minuten)

Een oude vriend vraagt Cal om de diefstal van de formule van een nieuw medicijn te onderzoeken. Gillian en Eli helpen de regering in de onderhandelingen om twee Amerikanen in Jemen vrij te krijgen.

8. 8. Depraved Heart

1 april 2009 (41 minuten)

Gillian and Eli proberen miljoenen terug te krijgen van een oplichter. Cal is geobsedeerd door de zelfmoorden van drie Indiase vrouwen.

9. 9. Life Is Priceless

8 april 2009 (41 minuten)

Een miljardair vraagt Ria en Eli om te bepalen of zijn vriendin echt van hem houdt alvorens hij met haar gaat trouwen. Cal en Gillian onthullen een bouwschandaal.

10. 10. Better Half

22 april 2009 (41 minuten)

Cal wordt ingehuurd door zijn ex-vrouw, die assistent officier van Justitie is, om een brandstichtingszaak te onderzoeken. De verdachtmaking is gebaseerd op het woord van een vijfjarige, de geloofwaardigheid moet worden getoetst. Intussen onderzoeken Foster en Torres een drive-by-shooting waarbij rivaliserende rappers betrokken zijn.

11. 11. Undercover

29 april 2009 (41 minuten)

Cal, Ria en Gillian moeten twee politiemannen, die een tiener hebben neergeschoten, ondervragen. De Lightman Group wordt aangeklaagd door een investeringsgroep.

12. 12. Blinded

6 mei 2009 (41 minuten)

Een na-aper van een verkrachter ontvoert een vrouw. FBI Special Agent Ben Reynolds stuurt Cal undercover om informatie los te weken uit de originele verkrachter Andrew Jenkins.

13. 13. Sacrifice

13 mei 2009 (41 minuten)

Bomaanslagen in Washington DC zorgen voor paniek. De Lightman Group moet helpen achterhalen wie er verantwoordelijk is.

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.