• 8.985.424 stemmen

Ennemi Public - Seizoen 3 (2023)

Show titel: Ennemi Public

Ontwikkeld door: Antoine Bours, Gilles de Voghel, Matthieu Frances en Christopher Yates

Met: Stéphanie Blanchoud, Jean-Jacques Rausin en Clément Manuel

Oorsprong: België

Datum van release: zondag 12 maart 2023

Eerst uitgezonden op: La Une (België)

Plot Ennemi Public

De reeks werd geïnspireerd door de Dutroux-affaire en begint met de overbrenging van Guy Béranger, een kindermoordenaar, naar de abdij van Vielsart. Daar moet hij de rest van zijn straf uitzitten tot groot protest van de inwoners van het dorp. De jonge Brusselse agente Chloé Muller krijgt de taak om de gedetineerde in het oog te houden. Amper een maand na de aankomst van Béranger wordt een meisje vermoord teruggevonden in een lokale kapel. De moord vertoont gelijkenissen met de handelswijze van Béranger en lijkt het werk te zijn van een van zijn bewonderaars.

Afleveringen Seizoen 3 (2023)

1. 1. Le Droit Chemin

12 maart 2023 (55 minuten)

2. 2. Le Péché Originel

12 maart 2023 (55 minuten)

3. 3. Délivrez-nous du Mal

19 maart 2023 (55 minuten)

4. 4. La Terre Promise

19 maart 2023 (55 minuten)

5. 5. Excommunication

26 maart 2023 (55 minuten)

6. 6. La Bête

26 maart 2023 (55 minuten)

avatar van Epitaph

Epitaph

Vreemd dat alleen seizoen 3 op Netflix staat.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Losjes gebaseerd op de Dutroux-affaire. Voor de liefhebbers van Scandinavische misdaadseries, maar uit Wallonië deze keer.
Subliem acteerwerk van Angelo Bison, die met weinig foefjes en gedoe toch van alles laat zien in zijn gelaatsuitdrukkingen, het ene moment de onschuld zelve het andere de berekenende kindermoordenaar. Eng ook, soms.
Schitterende muziek aan het slot van 2 afleveringen: Miserere van Allegri en Pavane van Gabriel Fauré. Kippenvel!

Ok, de serie kent af en toe zijn cliché-momenten: aan het einde is daar natuurlijk weer de onvermijdelijke confrontatie in een afgelegen huis in het bos en horen we op het moment suprême de sirenes in de verte, terwijl het qua plot net iets teveel lijkt op The Silence of the Lambs: de veroordeelde moordenaar die om hulp gevraagd wordt bij het vinden van een andere moordenaar.
Bovendien loopt het politieonderzoek wel erg gesmeerd en hebben ze die ene vent wel erg vlotjes gevonden. Staan ze op een plein, waar die vent is gezien, zij kijkt in het rond, op zoek naar aanwijzingen, dan blijft haar blik hangen bij een bushalte waar wat mensen staan, dan zie je haar denken: misschien heeft ie de bus wel gepakt... en ja hoor, een paar scènes later hebben ze camerabeelden van de gezochte man die in de bus stapt, weten ze waar hij is uitgestapt en waar hij woont haha...
Ook wel heel toevallig dat nou net zíj dat geluid hoort in dat huis.

avatar van cor1946

cor1946

delen 1 en 2 niet gezien Maar deel 3 is wel te zien bij netflix.

avatar van cor1946

cor1946

Uitstekende serie met goede acteurs, het verhaal was prima

avatar van lang pee

lang pee

België heeft niet veel goede series, en zeker Vlaanderen niet, maar deze serie die een beetje gebaseerd is op de afschuwelijke affaire Dutroux, vind ik zeer goed. Als Belg brengt dit wel vele afschuwelijke dingen terug naar boven....

avatar van hank2

hank2

Vermakelijke serie wilde ik zeggen, maar het is blijkbaar het derde seizoen… Kan dus los gekeken worden, maar bepaalde personages gaan nu niet echt leven. En ook wat de ontvoerde meisjes hebben meegemaakt blijft volledig onbesproken (komt dat hiervoor wél aan bod?).

Enfin, vermakelijk dus, maar ook niet meer dan dat. Had net zo goed een Amerikaanse serie kunnen zijn. Een heel stapel clichés worden uit de kast getrokken en je moet geen geloofwaardige thriller verwachten want door alle rare momenten heeft het tegen het einde meer weg van een klucht. Wel een spannende.