Mijn Series +

The Frankenstein Chronicles - Seizoen 1 (2015)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Benjamin Ross en Barry Langford
met Sean Bean, Richie Campbell en Vanessa Kirby

In het negentiende-eeuwse Londen ontdekken politieagenten, na de arrestatie van een smokkelaarsbende, het lijk van een kind. Het blijkt echter dat dit niet het lichaam van één persoon is, maar dat het lijk bestaat uit lichaamsdelen van verschillende mensen. John Marlott, een politie-inspecteur, probeert de moordenaar op te sporen. Zijn onderzoek leidt hem naar een duistere kant van Londen.

1. A World Without God
  2. Seeing Things
  3. All the Lost Children
  4. The Fortune of War
  5. The Frankenstein Murders
  6. Lost and Found
avatar van horizons
Nu eerste drie afleveringen gezien en moet zeggen dat dit uitermate goed bevalt. Wil je het vergelijken dan kun je er Penny Dreadful bijhalen op gebied van sfeerzetting. En dan moet ik zeggen dat Frankenstein Chronicles (i.i.g. tm aflevering drie) gewoonweg veel boeiender en beter zijn dan Penny.

avatar van 3 2 1 cut
Fijn dat je dat aangeeft voor aflevering 3 want ik heb de eerste twee afleveringen gezien en ik vond het wat saai. Maar even doorzetten dus, wie weet.

Wel topnamen in deze serie zeg !

avatar van horizons
En dan gister gewoon de rest van seizoen 1 helemaal gekeken. De sfeer en acteerwerk zijn uitmuntend te noemen, niet alleen van Sean Bean maar ook de rest van de cast is erg sterk op dreef.

Maar als je eerste twee afleveringen al niet gepakt werd door de sfeer dan zal dat later ook lastiger worden maar toch kans geven!

En het einde gaat misschien net iets te snel maar de opbouw is gewoon subliem. En ja, het heengaan van een personage vond ik niet leuk, dus goed geschreven.

Waardering tikt erg tegen de 4,5 sterren aan. Erg benieuwd naar seizoen 2!

avatar van Lennonlover
Was een hele grote fan van Penny Dreadful + Sean Bean. Dus dit is iets waar ik naar uitkijk. Must Netflix!