Mijn Series +

Flikken - Seizoen 5 (2003)

Alternatieve titel: Flikken Gent

Belgiƫ
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Pierre De Clercq en Erwin Provoost
met Andrea Croonenberghs, Mark Tijsmans en Rebecca Huys

We maken kennis met het politieteam van commissaris Deprez uit de Vlaamse stad Gent. De jonge inspecteur Tony Dierickx is een harde tante, ligt constant dwars en lapt soms de regels aan haar laars. De koelbloedige inspecteur Britt Michiels wordt de nieuwe partner van Tony en geleidelijk aan leren ze elkaar beter te respecteren. Brigadier Ben Vanneste vormt een duo met brigadier Selattin Ates. De twee zijn tegengestelden wat karakter betreft maar voelen elkaar in de job perfect aan. Hoofd-brigadier Raymond Jacobs is de oudste van het team. Zijn jarenlange ervaring deelt hij met enige tegenzin met zijn ambitieuze jongere en onervaren partner Wilfried Pasmans.

1. Onkwetsbaar
  10. Kunst
  11. Brugbeek
  12. Aan de Waterkant (1)
  13. Aan de Waterkant (2)
De Belgen maken meer dan redelijke misdaad drama's.

O, welke dan?

joolstein schreef:
O, welke dan?

Deze bv en code 37 , Matroesjkas, en Zone Stad‎ Het zijn waarschijnlijk niet jou series maar ik en me vrouw vinden dit erg onderhoudend en dat is ook wat waard.

avatar van joolstein
onderhoudend zijn ze inderdaad! Was voor mij ook een beetje een inkoppertje hé! Sorry, weet ook dat veel mensen dit een fijne serie vinden. Maar ik mis bij Nederlandse en Belgische series vooral dieptegang. Het zijn crimi's volgens het boekje. Ook niets mis mee hoor! Half Amerikaans serie-land draai daarop, denk aan CSI, NCSI, Bones, Person of Interest enz. Alleen waar die nog een zekere stijl hebben komen veel series uit onze lage landen helaas erg kneuterig over. Matroesjka is die serie die door Veronica werd uitgezonden toch? Dat was wél een lichtpuntje moet ik zeggen! En Penoza kon ook nog net! Een ander groot probleem voor mij is dat Nederlandse/ Belgische serie vaak remakes zijn van bestaande series. Wist dat ze in Nederland van plan zijn om Those who kill te vernederlandsen?

Series als CSI, NCSI, Bones, Person of Interest enz vind ik juist niet zo mijn ding er moet wel een rode draad door lopen zoals Code Black en Chicago Med , Grey Anatomy etc die vind ik erg sterk.

avatar van joolstein
De detective die ik aanhaalde zijn voor mij ook geen superseries, maar de aankleding is beter dan zo`n beetje alle Nederlandse en Belgische series. Wat ook geldt voor de ziekenhuisseries die je aanhaalt maar die zijn voor mij te veel soap. Zodra zuster A het doet met dokter B en ondertussen er veel vals sentiment wordt gebracht, krijg ik verschrikkelijke jeuk.(zoals afgelopen week die baby bah) Ik vind Engelse (Morse, Endavour, Sherlock, Luther) en Scandinavische (Irene Huss, Camilla, Wallander) series op eenzame hoogte staan! En een echte verrassing was voor mij bv. Falco wat dus een Franse serie was? Falco
Enfin smaken, verschillen nu eenmaal en er is gelukkig keus genoeg voor iedereen!

Ik hou juist erg van soap en ja Morse en Frost vind ik ook top zo ook Falco wat ook veel soap is hoor