• 8.985.774 stemmen

Barbarians - Seizoen 2 (2022)

Alternatieve titel: Barbaren

Ontwikkeld door: Jan Martin Scharf en Arne Nolting

Met: Jeanne Goursaud, Laurence Rupp en David Schütter

Oorsprong: Duitsland

Datum van release: vrijdag 21 oktober 2022

Plot Barbarians

Barbarians speelt zich af in het jaar 9 na Christus, tijdens de Romeinse keizerlijke campagne van Germania. Drie Romeinse legioenen en hun hulptroepen worden geleid door Publius Quinctilius Varus, terwijl Arminius, een Germaanse stamhoofd die opgeleid is in Romeinse militaire tactieken, de Germaanse stammen verenigt tegen hun zuidelijke indringers. De drie samenwerkende Germaanse stammen proberen het oprukkende Romeinse leger af te weren door ze in een hinderlaag te laten lopen. Later bekend als de beroemde Slag bij het Teutoburgerwoud.

Afleveringen Seizoen 2 (2022)

1. 1. Neue Legionen

21 oktober 2022 (48 minuten)

Ari vermoedt dat de Romeinen hun troepen hergroeperen, dus roept hij de hulp in van het oostelijke stamhoofd Marbod. Ari's broer Flavus komt aan in Germania.

2. 2. Gefangen

21 oktober 2022 (42 minuten)

Een vriend schiet Thusnelda te hulp als ze infiltreert in het Romeinse kamp. Buiten Ari om komt Marbod met Tiberius samen in een poging vrede te sluiten.

3. 3. Väter

21 oktober 2022 (47 minuten)

Germanicus beschuldigt Flavus ervan een verrader te zijn. Ari brengt Gaius naar het dorp en zint vervolgens op wraak tegen Marbod. Thusnelda is boos op Ari omdat hij liegt.

4. 4. Der Schwur

21 oktober 2022 (54 minuten)

Tiberius wil dat Marbod zijn loyaliteit bewijst. Flavus doet Germanicus een voorstel. De stamhoofden komen bijeen om Marbod tot koning te benoemen, maar een tragedie slaat toe.

5. 5. Verloren

21 oktober 2022 (51 minuten)

Marbod gaat de confrontatie met Tiberius aan en eist gerechtigheid. Thusnelda en Folkwin gaan op een missie. Gaius verbergt zich in het bos en doet een schokkende ontdekking.

6. 6. Der Preis

21 oktober 2022 (44 minuten)

De stammen bereiden zich voor om het Romeinse kamp aan te vallen voordat schepen met versterkingen arriveren. Segestes benadert Tiberius met een verraderlijk voorstel.

Vanaf 21 oktober op Netflix. Eerste seizoen smaakte zeker naar meer!

avatar van Goldie63

Goldie63

Twee afleveringen gezien en het is ,tot nu toe ,weer erg sterk. Het enige waar ik me wel aan stoorde was het feit dat er ook in deze serie een homosexuele relatie in voor moet komen. Whats next , een transgender keizer van Rome?

Geweldig 2e seizoen! Een stuk sterker en interessanter dan het 1e. Paar mooie plotwendingen ook. En gelukkig wordt er ruimte gemaakt voor een 3e seizoen. Erg goed dit.

avatar van PipoDaClown

PipoDaClown

Langdradig, stuk minder spectaculair dan seizoen 1 en wel een erg hoog Hollywood gehalte dit keer.

Ook de woke elementen (gay, inclusiviteit) mogen natuurlijk niet ontbreken; een gay relatie die niets toevoegt aan het verhaal alsmede een zwarte vrouwelijke protagonist.

Erg jammer. Leuk voor liefhebbers van Action Hero movies maar meer ook niet. Historische accuraatheid is geregeld ver te zoeken.

avatar van Alathir

Alathir

• 2067 berichten

Ik kon me seizoen 1 niet zo erg goed meer voor de geest halen, maar ik denk dat het wel min of meer van hetzelfde niveau was. Misschien iets minder actie in dit tweede seizoen, ik ben er niet zeker van. Zonder problemen uitgekeken in ieder geval.

avatar van 1AngryMan

1AngryMan (moderator series)

[Moderatoractie: Ernstig homofobe, ongefundeerde, Engelstalige berichten verwijderd.]

avatar van Corcicus

Corcicus

Slecht tweede seizoen. Het eerste vond ik bijzonder goed, maar in dit vervolg kon het mij allemaal geen sikkepit meer boeien. Het ziet er dit keer te goedkoop uit om meeslepend te zijn en de historische correctheid bereikte een absoluut dieptepunt toen een zwarte Germaan ten tonele verscheen.