• 11.257 nieuwsartikelen

Ontwikkeld door: Jan Martin Scharf en Arne Nolting

Met onder meer: Jeanne Goursaud, Laurence Rupp en David Schütter

Oorspronkelijke taal: Duits

Release datum: vrijdag 23 oktober 2020

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Barbarians

Barbarians speelt zich af in het jaar 9 na Christus, tijdens de Romeinse keizerlijke campagne van Germania. Drie Romeinse legioenen en hun hulptroepen worden geleid door Publius Quinctilius Varus, terwijl Arminius, een Germaanse stamhoofd die opgeleid is in Romeinse militaire tactieken, de Germaanse stammen verenigt tegen hun zuidelijke indringers. De drie samenwerkende Germaanse stammen proberen het oprukkende Romeinse leger af te weren door ze in een hinderlaag te laten lopen. Later bekend als de beroemde Slag bij het Teutoburgerwoud.

Alle Media

Meningen over Barbarians

avatar van movie freak84

movie freak84

zaterdag 5 november 2022
Barbarians seizoen 1 Heb me geen moment verveeld met deze serie. Jammer dat er maar 6 afleveringen per seizoen in zitten. Prima acteerwerk, goed verhaal en thusnelda(Jeanna Goursaud) is natuurlijk prettig om naar te kijken. Vind je vikings leuk, dan vind je dit ook zeker wel wat. Mischien iets minder maar zeker de moeite waard.
avatar van Alathir

Alathir

zaterdag 29 oktober 2022
Barbarians seizoen 2 Ik kon me seizoen 1 niet zo erg goed meer voor de geest halen, maar ik denk dat het wel min of meer van hetzelfde niveau was. Misschien iets minder actie in dit tweede seizoen, ik ben er niet zeker van. Zonder problemen uitgekeken in ieder geval.
avatar van Corcicus

Corcicus

vrijdag 30 juni 2023
Barbarians seizoen 2 Slecht tweede seizoen. Het eerste vond ik bijzonder goed, maar in dit vervolg kon het mij allemaal geen sikkepit meer boeien. Het ziet er dit keer te goedkoop uit om meeslepend te zijn en de historische correctheid bereikte een absoluut dieptepunt toen een zwarte Germaan ten tonele verscheen.

PipoDaClown_tv

dinsdag 25 oktober 2022
Barbarians seizoen 2 Langdradig, stuk minder spectaculair dan seizoen 1 en wel een erg hoog Hollywood gehalte dit keer. Ook de woke elementen (gay, inclusiviteit) mogen natuurlijk niet ontbreken; een gay relatie die niets toevoegt aan het verhaal alsmede een zwarte vrouwelijke protagonist. Erg jammer. Leuk voor liefhebbers van Action Hero movies maar meer ook niet. Historische accuraatheid is geregeld ver te zoeken.