Mijn Series +

Ash vs Evil Dead - Seizoen 1 (2015-2016)

Horror / Komedie

ontwikkeld door Ivan Raimi, Sam Raimi en Tom Spezialy
met Bruce Campbell, Jill Marie Jones en Ray Santiago

Ash heeft de afgelopen dertig jaar doorgebracht met het vermijden van verantwoordelijkheid. Hij was daar erg goed in. Hij leidt nog steeds een onvolwassen levensstijl en woont op zichzelf in een caravan in het bos. Maar nu dreigt de hele mensheid verloren te gaan. Nietsvermoedend ontwaakt Ash na het lezen van het dodenboek een demon. Deze Kandarian demon brengt een reeks nieuwe plagen met zich mee. Het is aan Ash om het kwaad te bestrijden en de mensheid te redden.

1. El Jefe
  9. Bound in the Flesh
  10. The Dark One
avatar van W B
W B
Wat een heerlijke serie. Niet voor de jeugdige kijkers onder ons, maar dat maakt de serie dan ook leuk. Heerlijk overdreven 'gore' effecten, droge humor, en elke keer weer spannend. Overigens de films niet gezien, dus kan het niveau van de serie niet vergelijken met de films.

avatar van The Oceanic Six
Vermoedelijk de allerbeste nieuwe serie van vorig jaar. De oude films waren vermakelijk, maar in deze serie gaat Ash pas helemaal keihard los. Zo'n bizar geslaagde combinatie van horror en humor heb ik zelden gezien, inclusief een stel leuke verwijzingen naar filmklassiekers. De serie is smerig, maar er valt altijd wat te lachen. Bruce Campbell is het decennia later nog steeds niet verleerd om een briljante Ash te zijn. Heerlijke oneliners en geen genade voor zijn vijanden. Ik kan hier werkelijk geen verkeerd woord over kwijt. Verheug me enorm op het tweede seizoen.

avatar van renzoroy
ik als fan van de Evil Dead films vind deze serie echt super... Bruce Campbell is helemaal terug nou niet cancellen na seizoen 2 a.u.b.

avatar van Bottleneck
Ja heerlijk Ik moest er effe inkomen de eerste aflevering maar dan is het ook snel raak. Gevatte opmerkingen van Ash, ziet er gelikt uit allemaal en een prima speelduur per aflevering. Vooral bij de medicijnman en in de boshut is het leuk. Vind zowel de originele films gaaf (vooral Evil Dead 2) als de 2013-versie, en de serie dus ook.

avatar van Donkerwoud
Ongeveer zo bevredigend als uiteenspattende hoofden, emmers bloed, een oneliners spuwende Bruce Campbell en ouderwetse creature design kunnen zijn. Misschien is de serie zelfs beter dan ik had verwacht, want voor een horrorkomedie weet het verrassend goed de willekeurige waanzin aan te vullen met horror/suspense van niveau. Echt ondragelijk eng wordt het niet, maar bij vlagen is het absoluut vakkundig griezelwerk. Het is ook knap hoe de serie nooit gas terug lijkt te nemen; ik heb 'm in twee sessies van vijf afleveringen per keer gezien, en het kijkt nog steeds weg alsof de makers hun voet op het gaspedaal hebben gezet en door blijven knallen. Het budget is dan ook toereikend voor zeer behoorlijke CGI en ambitieuze actiescènes. Een beter script met minder 'die persoon redt die persoon' had het misschien nóg beter gemaakt, maar 'Ash vs Evil Dead' maakt verder precies de juiste keuzes als energieke pulphommage.

avatar van arevee
Beetje onverwacht een enorme meevaller dit. Horror en komedie, het lijkt me één van de moeilijkste combo's die je succesvol kan maken maar hier lukt het wonderwel.

Heeft in de eerste plaats veel te maken met het charisma en de vlotheid van het hoofdpersonage en de nevenpersonages die ook hun best doen. Dat er regelmatig stevig wat gore aan te pas komt helpt ook, zeker in combinatie met cheesy oneliners of woordgrapjes. No nonsense aanpak kan ik in dit genre ook altijd wel smaken. Over het algemeen right up my alley dus .

Seizoen twee en drie zullen zeer snel volgen, misschien vandaag zelfs nog wat s2 betreft .