• 8.607.970 stemmen

1883 - Seizoen 1 (2021-2022)

Alternatieve titel: Y: 1883

Afleveringen: 10

Speelduur: 9 uur en 20 minuten

Ontwikkeld door: Taylor Sheridan

Met: Sam Elliott, Tim McGraw en Faith Hill

Datum van release: zondag 19 december 2021

Eerst uitgezonden op: Paramount+ (Verenigde Staten)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot 1883

De familie Dutton trekt westwaarts door het laatste bastion van het ongetemde Amerika. James komt aan in Texas, waar hij en zijn familie zich voorbereiden om hun weg te zoeken door 'The Great Plains' op zoek naar een nieuw thuis en de belofte van kansen. Thomas en Shea rekruteren James en enkele lokale cowboys om een kudde vee bijeen te drijven. Als ze aan hun reis beginnen, wordt de karavaan geconfronteerd met enkele van de vele gevaren die ze onderweg zullen tegenkomen. Het verhaal van een gezin dat de armoede ontvlucht om een betere toekomst te zoeken in het beloofde land van Amerika - Montana.

Afleveringen Seizoen 1 (2021-2022)

1. 1. 1883

19 december 2021 (1 uur en 06 minuten)

2. 2. Behind Us, a Cliff

19 december 2021 (59 minuten)

3. 3. River

26 december 2021 (44 minuten)

4. 4. The Crossing

9 januari 2022 (55 minuten)

5. 5. The Fangs of Freedom

16 januari 2022 (56 minuten)

6. 6. Boring the Devil

30 januari 2022 (51 minuten)

7. 7. Lightning Yellow Hair

6 februari 2022 (53 minuten)

8. 8. The Weep of Surrender

13 februari 2022 (55 minuten)

9. 9. Racing Clouds

20 februari 2022 (56 minuten)

10. 10. This Is Not Your Heaven

27 februari 2022 (1 uur en 05 minuten)

Alle Acteurs en Actrices

Klaus

8 afleveringen

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik heb tot nu toe 2 afleveringen gezien van "1883" en echt een super goeie western serie. Toen ik Dances With Wolves zag dacht ik, dit wordt niet meer overtroffen, maar nu ik deze nieuwe serie aan het volgen ben blijkt toch dat ze nog steeds gemaakt worden, de echte mooie westerns. Ook een hele mooie cast met weer een prachtige rol van Bobby Bob Thornton. En Sam Elliott doet het ook heel goed met zijn 77 jaar. Ik kan niet wachten tot de nieuwe aflevering weer komt.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

De serie begon zo goed, maar gisteren de 4e aflevering gezien en die vond ik toch best wel tegenvallen. Oke het ziet er allemaal wel heel goed uit, maar spanning of actie zat er helemaal niks in. De eerste en 2e afl. waren tot nu toe nog het beste. Ik hoop toch wel dat het weer gaat verbeteren, anders haak ik denk ik af.

avatar van DreamTech

DreamTech

zeer goeie western serie vandaag ook aflevering 10 gezien, en dan de finale nou die hakt er wel ff in zonder iets te verklappen !!

avatar van John Milton

John Milton

Ontzettend sterk. Prachtig geschoten, sterk geschreven karakters en zeer goed gecast. Wat een talent is die Sheridan toch, dat hij dit in 7 maanden uit zijn mouw schudt met alle andere dingen die hij nog doet.

stinissen (crew series)

Werkelijk heerlijke serie samen met The Mayor of Kingston de beste serie sinds lange tijd.

stinissen (crew series)

mcdaktari schreef:

Helemaal mee eens maar Billy Bob Thornton zie je twee keer in beeld in twee afl.

avatar van zoutzak

zoutzak

Mooi slot van deze serie. Was niet altijd even enthousiast maar dit is toch wel een fraai geheel geworden.

avatar van MikeyV_mm

MikeyV_mm

De prequel van Yellowstone. Wat een prachtige serie is dit geworden. Sterk acteerwerk afgewisseld met prachtige beelden. Voor mij een van de mooiste series in tijden.

avatar van hkoster16

hkoster16

alle vier seizoenen van "yelllowstone"in mijn bezit. Tevens heb in 1883 van internet gehaald. Ik overweeg eerst "1883" te kijken. Daarna de 4 seizoenen van "yellowstone".

avatar van mr rumson

mr rumson

Helaas is er voor mij een einde gekomen aan seizoen 1 van 1883.

Voor mij had dit nog wel een hele tijd door mogen gaan .

Zeker waren niet alle afleveringen even sterk soms wat langdradig .

Al is dat voor mij maar een klein minpuntje .

Want net als de meeste hier ben ik het er mee eens dat dit zeer goed gedaan is .

Zo had ik mijn twijfels over het country duo McGraw en Hill.

Maar die twijfels waren onterecht . De karakters trokken mij wel aan maar ook de aankleding is niks om op aan te merken.

Zo was Taylor Sheridan ook nog even te zien als Charles Goodnight deze zag er wel heel goed uit met zijn baard en outfit .

Voor wie Yellowstone volgt zullen misschien ook wel de kok en Sam herkent hebben deze waren ook in Yellowstone al te zien .

Deze serie is trouwens prima te volgen als je Yellowstone nog niet gezien hebt.

Wat hier in de serie nog maar eens sterk benadrukt word .

Is dat de immigranten totaal geen idee hadden wat voor ontberingen hun te wachten stond.

Ook is het een stuk duidelijker waarom de huidige Dutton´s hun land zo verdedigen.

Kortom een zeer sterke serie die voor mij zeker het niveau haalt van Lonesome Dove .

avatar van Kaiser

Kaiser

Tegenvaller. Soms net of je naar een woke Disneyfilm of soap opera zit te kijken.

avatar van nightbreed

nightbreed

Waar was deze serie te zien?

avatar van lang pee

lang pee

Heerlijke serie, met mijn favoriete artiest (countrymusic) die ik ooit in de VS heb zien optreden, namelijk Tim McGraw. Ook zijn vrouw Faith Hill speelt mee, die ook een zeer bekende countrymusic ster is. De serie vond ik zeer goed, alleen mocht ze van mij iets korter zijn, vind dat van de meeste series trouwens...

avatar van Epitaph

Epitaph