• 11.795 nieuwsartikelen

Ontwikkeld door: Heinrich Ambrosch en Andreas Gutzeit

Met: Dominique Devenport, Jannik Schümann en Jokubas Gutautas

Oorsprong: Duitsland / Oostenrijk

Datum van release: zondag 12 december 2021

Eerst uitgezonden op: RTL+ (Duitsland)

Plot Sisi

De 19e eeuw. Wanneer Elisabeth van Oostenrijk, ook wel Sisi genoemd, keizer Franz Joseph leert kennen, is dat het begin van een roerige liefdesgeschiedenis. De eigenzinnige Sisi en de jonge Franz Joseph voelen zich onweerstaanbaar tot elkaar aangetrokken, maar hun leven gaat niet over rozen. Ze krijgen te maken met persoonlijke verlangens en politieke druk. Zo trotseert Sisi starre hoofse gebruiken en weet ze de kracht van haar uiterlijke verschijning voor zichzelf en haar idealen te gebruiken.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. Aflevering 1

12 december 2021 (49 minuten)

Wanneer Elisabeth van Oostenrijk, ook wel Sisi genoemd, keizer Franz Joseph leert kennen, blijkt er onmiddellijk sprake van een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Het is geen geheim dat Franz Joseph op zoek is naar een bruid, omdat Oostenrijk een sterke keizerin nodig heeft, en de monarchie een troonopvolger.

2. Aflevering 2

12 december 2021 (49 minuten)

Terwijl Sisi's zus Nene een fikse teleurstelling moet zien te verwerken, maakt Sisi zich op voor haar huwelijk met Franz Joseph. De zoektocht naar een kamenierster zorgt voor de nodige verrassingen. Ondertussen komt Franz Joseph voor een lastige keuze te staan na hoog bezoek uit Rusland. De dreiging van een oorlog overschaduwt de aanstaande feestelijkheden.

3. Aflevering 3

12 december 2021 (49 minuten)

Voor Sisi en Frans heeft de eerste gezamenlijke nacht in de echtelijke sponde een bijzonder verloop. Het kost Sisi de nodige moeite om de harten van de hofhouding te winnen. Omdat de tsaar zijn troepen heeft teruggetrokken, reist Franz halsoverkop naar Wenen. Vervolgens neemt Sisi een drastische beslissing die niet zonder gevolgen blijft.

4. Aflevering 4

12 december 2021 (49 minuten)

Sisi en Franz zijn het erover eens dat het tijd wordt om voor een troonopvolger te zorgen. Ondertussen rommelt het in het keizerrijk en moet Franz voorkomen dat er oorlog uitbreekt met Hongarije. Voor Sisi komt een onverwachte mogelijkheid om een belangrijke politieke rol te spelen, en die kans grijpt ze aan.

5. Aflevering 5

12 december 2021 (49 minuten)

Er gaat een schok door het keizerrijk na de aanslag op Franz, die daarbij ernstig gewond is geraakt. De jacht op de dader wordt ingezet. Ondertussen rukt Napoleon met zijn leger op tot nabij Milaan en moeten de banden met Hongarije worden aangehaald. Sisi en haar schoonmoeder hebben een moeizame band, en de komst van Sophie maakt dat er niet beter op.

6. Aflevering 6

12 december 2021 (49 minuten)

Sisi en Franz maken zich zorgen om Sophie, die ziek te bed ligt. Ondertussen probeert Napoleon delen van het keizerrijk voor zich op te eisen, in ruil voor een wapenstilstand. Graaf Grünne heeft belangrijk nieuws voor Sisi, waarna ze zich genoodzaakt voelt om een ingrijpende beslissing te nemen. De strijd met Napoleon baart Franz de nodige kopzorgen.

stinissen (crew series)

Middelmaat voert de boventoon in deze remake van de cult klassiekers Sissi (die wel met dubbel S) . Dominique Devenport is geen Romy Schneider en heeft ook de uitstraling niet. Voor mensen die echte Sissi nooit hebben gezien geef ik de raad ga de klassiekers kijken en het liefst rond de kerst. Verder redelijk geslaagd maar mist de chemie van de trilogie .

avatar van Sylvia@vliss

Sylvia@vliss

Vroeger de films (Romy Schneider) gezellig met mijn moeder gekeken. Zeker suikerzoet en onwaarschijnlijk, met een duidelijke geschiedvervalsing.

Maar tochbihna Disney achtig. Deze serie maakt het veel waarschijnlijker. Nog steeds niet geheel de waarheid maar ik heb genoten. Vooral met de herinnering aan ma. Nog steeds een keizerlijk kostuumdrama maar met meer. De oorlog, verdriet en verraad vond ik van het beeld afspetteren.

avatar van ZAP!

ZAP!

Ik heb hier wat stukjes van meegepikt, en het zal inhoudelijk netjes ge-update zijn, het nodige geld verslonden hebben en knappe koppies en zo tentoonstellen en misschien niet eens zo slecht zijn (?!), maar ik kreeg subiet zin om Ludwig (1973) weer eens op te zetten.

avatar van charmie

charmie

Of desnoods de oude Sissi trilogie nog es checken (rond deze tijd voor het eerst in tijden nergens te bekennen op tv...?), die ook ik bij m'n ma meerdere keren heb meegekeken, maar dit... portie ---> Fikkie. [/quote]

Sissi (trilogie Nederlands ondertiteld) - YouTube

Alledrie.... en ondanks de oubolligheid die ervan afdruipt, zoveel beter dan die krampachtige Sisi van nu.

Romy is mooier, Karl Heinz veel liever en de rest van de karikaturale cast zoveel 'levensechter'. Zelfs de hond is beter: een teckel en niet zo`n gek Hollywood dwergkeesje.

Prachtige remake van de klassiekers uit de jaren vijftig. Peperdure tv-produktie en dat zie je! Mooie vertolkingen, knappe locaties en niet zo melig dan die met Romy. Tikje gewaagd erotisch soms, maar kijkt over heel de lijn lekker weg. Aanrader!