• 8.303.567 stemmen

Strappare Lungo i Bordi - Seizoen 1 (2021)

Alternatieve titel: Tear along the Dotted Line

Afleveringen: 6

Speelduur: 2 uur

Ontwikkeld door: Zerocalcare

Met: Zerocalcare (stemrol), Valerio Mastandrea (stemrol) en Paolo Vivio (stemrol)

Oorsprong: Italië

Datum van release: woensdag 17 november 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Strappare Lungo i Bordi

Zero, een cartoonist in Rome met een gordeldier als geweten, denkt na over zijn eigen leven en een mogelijke liefde, terwijl hij samen met zijn vrienden een treinreis maakt. Hij denkt met weemoed terug aan zijn jeugdvriendin Alice en zijn lerares van wie hij het lievelingetje was. Daarnaast haalt hij ook zijn verschrikkelijke ervaringen met het bijles geven aan kinderen en nog andere zaken terug voor de geest.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. Aflevering 1

17 november 2021 (16 minuten)

Zero, een stripschrijver en kunstenaar die zijn geweten ziet als een gordeldier, herinnert zich hoe hij zijn vriendin Alice voor het eerst ontmoette toen ze 17 waren.

2. Aflevering 2

17 november 2021 (18 minuten)

Zero herinnert zich dat hij op zijn elfde even het lievelingetje van de lerares was. Zero haalt Secco op en heeft onderweg moeite om een lekke band te verwisselen.

3. Aflevering 3

17 november 2021 (20 minuten)

Zero beschrijft zijn verschrikkelijke ervaringen met het bijles geven aan kinderen. Zero wacht op Secco en vertelt Sarah waarom hij altijd op tijd wil zijn.

4. Aflevering 4

17 november 2021 (21 minuten)

Zero neemt de trein naar Biella. Onderweg herinnert hij zich hoe het was om naar werk te zoeken en legt hij in detail uit hoe zijn appartement is onderverdeeld.

5. Aflevering 5

17 november 2021 (23 minuten)

Zero herinnert zich hoe hij Alice troostte na een relatiebreuk en erkent dat hij niet weet hoe hij mensen moet bijstaan. Zero ontmoet een oud-studente en raakt van slag.

6. Aflevering 6

17 november 2021 (22 minuten)

In Biella wordt Sarah boos op Zero omdat alles om hem draait, dus zoekt hij een betere manier om te rouwen. Zero hoort een schokkend geheim dat hem van zijn stuk brengt.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Dit is zo verschrikkelijk goed! Geniaal zelfs. Ik denk dat ik me ook maar aan de strips ga wagen van deze maker. Heerlijk neurotisch!

Ik heb de serie als een echte savage niet in de originele taal bekeken. Dat Italiaans ging veel te snel hier. In het Brits Engels was het wat beter te volgen. Ergens raad ik dat toch wel aan. Zou zonde zijn als je er teveel van zou missen. Alle emoties wel gehad, in een deuk gelegen, maar ook flink moeten slikken. Vreselijk knap.