• 8.298.515 stemmen

Brand New Cherry Flavor (2021)

Show titel: Brand New Cherry Flavor

Afleveringen: 8

Speelduur: 8 uur

Ontwikkeld door: Lenore Zion en Nick Antosca

Met: Catherine Keener

Datum van release: vrijdag 13 augustus 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Brand New Cherry Flavor

Lisa N. Nova komt in 1990 naar Los Angeles, vastbesloten om haar eerste film te regisseren. Maar als ze de verkeerde persoon vertrouwt en wordt voorgelogen, loopt alles in het honderd en verandert een droomproject in een nachtmerrie. Deze specifieke nachtmerrie bevat zombies, huurmoordenaars, bovennatuurlijke kittens en een mysterieuze tattoo-artiest die graag mensen vervloekt. Ondertussen zal Lisa een aantal geheimen uit haar eigen verleden onder ogen moeten komen om er levend uit te komen.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. I Exist

7. 7. Egg

8. 8. Bodies

avatar van keukenzout

keukenzout

Het begon zo lekker! Waanzinnige eerste aflevering, middenstuk vond ik ook prima maar vanaf aflevering 6 werd het echt mwah met een vreselijk suffe ontknoping.

Meh meh meh.

avatar van umbra

umbra

Zit aan aflevering 4 en vind het GEWELDIG Zien of het mij wel blijft boeien naar het einde toe.

avatar van umbra

umbra

keukenzout schreef:

Oké spijtig genoeg moet ik jouw mening delen. Toen ik aan afl 4 zat, was het een en al lof. Gisteren met de 5de geëindigd, om nu 6-8 af te werken. En indd, hier gaat het plots op een of andere manier verkeerd, flets, gewoon alles uit het eerste deel, opgegeven en dat is toch wel enorm jammer, want ipv een waar pareltje, blijft het nu een degelijk goede serie, waar uiteindelijk lichte teleurstelling heerst. Anders was dit echt zo'n serie voor toplijstjes. Al moet gezegd, nog altijd veel beter dan hun film gedrochten

avatar van Corcicus

Corcicus

• 2038 berichten

Ik moet jullie bijtreden. Vanaf aflevering 5 zakt de pudding in elkaar. Tot dan is het echt wel genieten met veel originaliteit en een fantastische protagoniste. Alle acteurs spelen zeer degelijk, maar zij is toch echt goed gecast. Jammer dat het moet eindigen met een paar valse noten, maar ik kijk al uit naar het volgende werk van deze makers.

avatar van leatherhead

leatherhead

Net uit verveling de eerste aflevering gekeken, niet onaardig eerlijk gezegd. Al is de Lynchiaanse invloed wel héél obvious, die scene op het feestje komt echt zo weggelopen uit Lost Highway.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Bizarre serie die best vermakelijk is. Naar het einde toe word de serie wel ietsje minder maar al bij al heb ik best genoten van deze serie.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Erg vermakelijk serie, compleet gestoord, meest onzinnige dingen en goed acteerwerk. Tot aan het einde blijft het goed.

avatar van Mercurio

Mercurio

Sterk en intrigerend begin tot de serie na aflevering 4 langzaam onkijkbaar wordt. Tip: stop met kijken wanneer de actrice met het ooglapje in het verhaal komt.

avatar van leatherhead

leatherhead

Het uiteindelijke einde is inderdaad wat teleurstellend, maar verder vond ik de serie halverwege helemaal niet inkakken. Het wordt vooral absurder en absurder, toewerkend naar een zinderende apotheose.. die helaas uiteindelijk niet echt komt. Met de laatste aflevering gaat de serie nogal als een nachtkaars uit. Zelfs al zou het slechts een set-up voor een tweede seizoen zijn (iets wat de makers overigens ontkennen), dan nog is het wel erg op safe gespeeld.

Verder toch wel erg genietbaar, vooral dankzij een grandioze Salazar en een aantal geweldige absurdistische vondsten. Deze twee elementen dragen de serie echt en maken dat elke aflevering weer een avontuur op zich is. Goed mee vermaakt dus, met een sterker/gedurfder einde had ik best 4* kwijtgekund, maar hou het voor nu op een ruime 3,5*.

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Ik begrijp de kritiek niet zo goed dat de serie inzakt na aflevering 4. Het blijft naar mij gevoel op het zelfde elan verder gaan. Al verdwijnt geleidelijk het mysterie hoe meer we naar het einde toegaan. Maar een aantal zeer leuke scènes zitten toch in de staart.

Ik heb me goed vermaakt met deze mix van de absurde noir van Lynch en de bodyhorror van Cronenberg. Absoluut wel mede dankzij de sterke prestaties van de hoofdrolspelers.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Hoezo seizoen 1? Dit is toch een mini serie of niet? Naar mijn weten blijft het bij dit en komt er geen 2e seizoen, of vergis ik me?

avatar van 1AngryMan

1AngryMan (moderator series)

mcdaktari schreef:

IMDb is het ook met jou eens! Het is aangepast, bedankt voor het melden