• 8.522.560 stemmen

Allen v. Farrow (2021)

Documentaire / Misdaad | Miniserie

Show titel: Allen v. Farrow

Genre: Documentaire / Misdaad

Afleveringen: 4

Speelduur: 4 uur en 15 minuten

Ontwikkeld door: Kirby Dick, Amy Ziering, Dan Cogan, Tara Lynda Guber, Maiken Baird, Ian Darling, Steve Cohen, Jenny Raskin, Geralyn White Dreyfous, Regina K. Scully, Nancy Abraham, Lisa Heller, Debbie McLeod en Paula M. Froehle

Met: Mia Farrow en Ronan Farrow

Datum van release: zondag 21 februari 2021

Eerst uitgezonden op: HBO Max (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk miniserie via HBO Max
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Allen v. Farrow

De serie onderzoekt de beschuldigingen van aanranding tegen Woody Allen door zijn dochter Dylan Farrow, die zeven was toen het misbruik zou hebben plaatsgevonden. Het volgt de voogdijstrijd tussen Allen en zijn voormalige partner Mia Farrow, het huwelijk van Allen met Soon-Yi Previn en de gebeurtenissen in de daaropvolgende jaren. Mia, Dylan, Ronan Farrow en Carly Simon verschijnen in de serie naast getuigen, deskundigen, aanklagers en onderzoekers, waarvan sommigen voor het eerst spreken. De serie bevat ook culturele experts die het werk van Allen opnieuw onderzoeken in het licht van de aantijging.

Afleveringen

1. Aflevering 1

21 februari 2021 (56 minuten)

Mia Farrow vertelt over haar relatie met Woody Allen, ooit een geliefd vaderfiguur voor haar zeven kinderen. Terwijl hun geadopteerde dochter Dylan een in vele opzichten idyllische jeugd beschrijft, spreekt ze ook over het escalerende ongemak.

2. Aflevering 2

28 februari 2021 (1 uur en 02 minuten)

Terwijl Farrow en Allen zich profileren als een Hollywood power couple, wordt hun hechte familie verscheurd door een onthutsende onthulling over Woody's relatie met Mia's dochter Soon-Yi.

3. Aflevering 3

7 maart 2021 (1 uur en 04 minuten)

Terwijl Mia probeert de zevenjarige Dylan te beschermen tegen het trauma van de herhaalde ondervragingen, drijven Allen's juridische- en PR-teams het verhaal op dat Mia een geminachte vrouw en ongeschikte moeder is die haar kinderen heeft gehersenspoeld.

4. Aflevering 4

12 maart 2021 (1 uur en 13 minuten)

Dylan en de familie proberen te genezen na een bittere voogdijstrijd in 1993. Tientallen jaren later, terwijl Woody nog steeds wordt geprezen in Hollywood, moedigt het momentum van de #MeToo-beweging in combinatie met de publieke steun van Ronan Farrow Dylan aan om voor het eerst in het openbaar te treden met haar verhaal.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Opzich een goede documentaire met interessante, nieuwe informatie m.b.t. de beschuldigingen rondom Allen. Het probleem echter, zoals vaker de laatste tijd met documentaires van Netflix, HBOMAX, Hulu of Amazon, is de lengte. De tijd dat docu’s de speelduur van een speelfilm hadden lijken steeds meer achter de rug te liggen, waardoor je met een overvloed aan informatie zit die je als kijker niet nodig had of dat bepaalde aspecten ellenlang uitgesponnen wordt om lengte op te vullen.

Jammer en onnodig, het levert gewoon punten in waardoor het toch nét een onvoldoende scoort; ondanks dat de kern goed is.

avatar van esmee2000

esmee2000

De lengte van de documentaire vond ik niet te lang . Wat ik shockerend vond was het omdraaien van de beschuldigingen. De aanval is de beste verdediging, eerste les oorlogsvoering. De moeder beschuldigen van nalatigheid en de voogdij eisen.

Die documentaire heeft absoluut mijn kijk op de films van Allen veranderd.

"Ik houd zoveel van jou, van alles, mijn lieve, lieve knuffeltje."
Stopt hoofd tussen beentjes en snuift aan vagina.

Draait haar op haar buik, stopt een vinger in haar openingen en rukt zich af. Even niet kijken, lieverd.