Mijn Series +

Sweet Home - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titels: Seuwiteu Hom | μŠ€μœ„νŠΈν™ˆ

Zuid-Korea
Fantasy / Horror

met Song Kang, Jin-wook Lee en Lee Si Young

Cha Hyun-su, een teruggetrokken middelbare scholier die na een persoonlijke tragedie verhuist naar een nieuw appartementencomplex genaamd Green Home, wordt geconfronteerd met een reeks levens veranderende situaties die hem naar een onbekende wereld brengen, een wereld waar veel dood en verderf is. Mensen veranderen in woeste monsters en zaaien overal terreur. Cha Hyun-su en zijn nieuwe buren moeten vechten voor hun leven, en om hun menselijkheid te behouden.

1. Aflevering 1
  10. Aflevering 10

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
stinissen.

Stem gebaseerd op eerste aflevering, of aflevering 1 t/m 10?

HALVE TAMME. schreef:
stinissen.

Stem gebaseerd op eerste aflevering, of aflevering 1 t/m 10?

1 tot 4 ik ben gek op series uit Korea en wou deze een kans geven maar dat fantasy daar ben ik geen fan van. Maar we kijken het af misschien pakt het me nog.

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Helder. Merci.

avatar van UmbraVitae
I it! Ik ben nog maar aan aflevering 2, maar hier smul ik van, Zuid-Koreanen zijn me toch wel toppers, vele films en ook series van daar zijn subliem en blazen al de rest weg, deze serie doet dit eveneens. Heerlijke karakters, beeld, sound, verhaal...euhm... ja ik ben fan... klein beetje Voorlopig een 9/10...een 10 is in de maak.

Begint goed, maar net als met vele Aziatische horror, wordt het later te melodramatisch, traag en teveel 'fantasy'. Gemiste kans, want op het moment dat de horror begint, is het al vrij snel retespannend. Helaas weet de serie dat niet vast te houden. Zodra de dreiging wat afneemt, het een en ander betreft het mysterie onthuld wordt en de drama de overhand neemt, wordt het nogal saai. Er zitten nog wel wat interessante momenten in, maar echt spannend wordt het niet meer. Dat komt ook door de vrijwel onsterfelijke protagonist.

De effecten variëren nogal. Ene moment zien de monsters er zeer goed uit, maar vooral in het daglicht zien sommige (cgi) monsters er heel nep uit.