Mijn Series +

Jack Whitehall: Travels with My Father - Seizoen 4 (2020)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Komedie

ontwikkeld door Jack Whitehall
met Jack Whitehall en Michael Whitehall

Jack Whitehall, vooral bekend als energieke stand-up komiek, onderneemt de reis van zijn leven en laat deze registeren door een cameraploeg. Alsof dat nog niet uitdagend genoeg is, besluit hij de typisch Britse en weinig avontuurlijke Michael Whitehall, zijn vader, mee te nemen. Dit in een poging om een betere band met hem te krijgen. Vader en zoon bezoeken samen de meest ongewone locaties en brengen meer tijd met elkaar door dan ooit voorheen.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2

avatar van Esteban
Voor mij is het truukje nu wel een beetje uitgewerkt. Waar het eerste seizoen vooral heel spontaan overkwam, voelt alles nu heel erg scripted aan. Vroeger was het ook inhoudelijk interessant wat het reizen op zich betreft. Dat aspect is hier ook wat zoek, het staat nu meer in dienst van wat eventueel iets grappig zou kunnen opleveren. De échte en gespeelde momenten klikken nu ook minder vlot in elkaar. Steeds een tikkeltje minder per seizoen. Helaas. Het opzet werkt ook beter in afleveringen van een half uurtje dan deze langere episodes. Lichtjes vermakelijk, zonder meer.

Eens met bovenstaande reactie, met het seizoen lijkt het meer scripted te worden, de spontaniteit is volledig weg en daarmee ook de geloofwaardigheid.

Pa Whitehall is een ouderwetse conservatieve vader, maar staat wel als drag queen de show te stelen op een podium, jaja...