• 8.985.869 stemmen

Jack Whitehall: Travels with My Father (2017-2021)

Documentaire / Komedie | 5 seizoenen

Genre: Documentaire / Komedie

Ontwikkeld door: Jack Whitehall

Met onder meer: Jack Whitehall, Michael Whitehall en Hilary Whitehall

Release datum: vrijdag 22 september 2017

Plot Jack Whitehall: Travels with My Father

Jack Whitehall, vooral bekend als energieke stand-up komiek, onderneemt de reis van zijn leven en laat deze registeren door een cameraploeg. Alsof dat nog niet uitdagend genoeg is, besluit hij de typisch Britse en weinig avontuurlijke Michael Whitehall, zijn vader, mee te nemen. Dit in een poging om een betere band met hem te krijgen. Vader en zoon bezoeken samen de meest ongewone locaties en brengen meer tijd met elkaar door dan ooit voorheen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over Jack Whitehall: Travels with My Father

vrijdag 21 september 2018
Jack Whitehall: Travels with My Father seizoen 1 Ik moest er even inkomen want de eerste aflevering maakte me niet bepaald enthousiast. Het voelde wat geforceerd en gespeeld. Toch even doorbijten want Whitehall kan erg lollig zijn. Gelukkig heb ik doorgezet want vanaf aflevering 2 gaat de kwaliteit omhoog. Het is een bijzonder geestige serie geworden waarbij de Whitehalls affectie en humor tonen.
[user=912]Esteban[/user] zegt: Een 2de seizoen is op komst.
Hopelijk blijft het leuk, want er schuilt gevaar in teveel naar het 'scripted' aspect te gaan leunen in een tweede seizoen. We gaan het zien.

zaterdag 15 september 2018
Jack Whitehall: Travels with My Father seizoen 1 Of het nu echt helemaal aan de term mockumentary voldoet, is discutabel. Maar ik kan het wel smaken, dat staat vast. Jack Whitehall gaat effectief op reis met zijn vader, de redenen zijn ook effectief werkelijkheid en tal van situaties onderweg zijn dat eveneens. Maar er zit ook een scripted verhaal doorheen verweven, alsook momenten waarbij situaties dat zijn. Evengoed blijven de heren in karakter ten dienste van het programma, terwijl wat ze meemaken helemaal écht is. En dat zie je ook aan de spontaniteit in bepaalde omstandigheden. Het maakt dat dit deels een interessante docu is, deels een grappig stukje fictie en alles bij elkaar ook een zeer oprecht portret van een vader en zoon die met elkaar trachten om te gaan op hun unieke manier. Niet makkelijk om z'on opzet te laten werken, maar Whitehall slaagt er in. Wat de score betreft, heeft Whitehall het nadeel dat Bart De Pauw het eerder en nóg beter deed. Een 2de seizoen is op komst.

getthecool

zaterdag 17 oktober 2020
Jack Whitehall: Travels with My Father seizoen 4 Eens met bovenstaande reactie, met het seizoen lijkt het meer scripted te worden, de spontaniteit is volledig weg en daarmee ook de geloofwaardigheid. Pa Whitehall is een ouderwetse conservatieve vader, maar staat wel als drag queen de show te stelen op een podium, jaja...