Mijn Series +

Atlantic Crossing - Seizoen 1 (2020)

Noorwegen
Drama / Oorlog

ontwikkeld door Alexander Eik
met Sofia Helin, Tobias Santelmann en Kyle MacLachlan

1940. Noorwegen wordt bezet door nazi-Duitsland. Kroonprinses Märtha en haar kinderen vinden onderdak als politieke vluchtelingen in het Witte Huis. Haar aanwezigheid in Washington beïnvloedt al snel de opvattingen van president Roosevelt over de tragische gebeurtenissen in Europa en verandert uiteindelijk de dynamiek van de Amerikaanse politiek aanzienlijk. Wat begint als een affaire, verandert in liefde en onrust wanneer Märtha zich publiekelijk uitspreekt tegen de nazi-tirannie. In een poging om voor haar land te vechten, brengt ze haar huwelijk in gevaar en overtuigt ze de president om Noorwegen te steunen - een eerste stap in de strijd die ertoe zal leiden dat de VS toetreedt tot de oorlog.

1. Ild og vann
  2. Tronefall
  3. Over Atlanteren
  4. Ild og vann
  5. Tomme løfter
  6. Stormtid
  7. Gaven
  8. Aflevering 8
  • volgende aflevering: zondag 1 november (aflevering 2)
Hier hou ik van.