Mijn Series +

The Good Lord Bird (2020)

Miniserie, 420 minuten

ontwikkeld door Ethan Hawke
met Ethan Hawke, Joshua Caleb Johnson en Beau Knapp

1857, Kansas. De jonge slaaf Henry 'Onion' Shackleford groeit op aan de vooravond van de Amerikaanse burgeroorlog en heeft dagelijks te maken met het slagveld rondom de afschaffing van de slavernij. De tiener komt terecht bij John Brown zijn bonte groep soldaten die tegen de slavernij strijden in de tijd van Bleeding Kansas. Uiteindelijk neemt hij deel aan de beroemde inval in 1859 op het legerdepot bij Harpers Ferry.

1. Meet the Lord
  6. Jesus Is Walkin'
  7. Last Words

avatar van jarno1975
jarno1975 (moderator)
Dit is ook wel iets om in de gaten te houden! Ethan Hawke lijkt hier een voortreffelijke rol te spelen, voor zover uit de trailer naar voren komt.

avatar van peterjames777
Wat een prachtige serie, met name de laatste 3 afleveringen, Ontroerend en verdrietig in de kern maar ook inspirerend en vooral erg grappig en droog.
Ethan Hawke is echt weergaloos. Wat een acteur, hij wordt met de jaren steeds beter. Ook Joshua Caleb Johnson is fantastisch. De twee hebben een heerlijke chemie samen.