• 8.978.862 stemmen

Genre: Drama / Western

Ontwikkeld door: Taylor Sheridan

Met onder meer: Harrison Ford, Helen Mirren en Brandon Sklenar

Release datum: zondag 18 december 2022

Eerst uitgezonden op: Paramount+ (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime

Plot 1923

Historisch westerndrama, waarin Jacob en Cara Dutton aan het hoofd staan van de familie Dutton, die de grootste runderboerderij van Montana onder zich heeft. Deze familie wordt gedurende de 'roaring twenties' gevolgd, waarin ze met allerhande problemen te maken krijgen, als droogte en een pandemie. De 'Prohibition' mag dan wel ten einde lopen, maar op hetzelfde moment wordt een grote economische crisis ingeluid. Daarnaast speelt zich nogal wat drama af in de familie zelf.

Komt er een 1923 seizoen 3?

Meningen over 1923

avatar van NERD

NERD

maandag 1 januari 2024
1923 seizoen 1
Tims Rednavnaj schreef:
Mooie serie maar Amerikanen hebben geen idee van de geschiedenis van andere landen. Er wordt in deel 5 op een gegeven moment het land Indonesië gezegd terwijl in de tijd dat deze serie zich afspeelt Indonesië nog helemaal niet bestond. Dat was toen nog Nederlands Indië. In 1948 werd het pas Indonesië genoemd.
"The term Indonesia was used for the geographical location after 1880." Inderdaad prachtige serie in de Yellowstone reeks weer. Wel stoorde ik mij licht aan de 3 verhaallijnen. Eigenlijk verwachtte ik iedere aflevering wel dat de volgende de aflevering zou zijn waar ze bij elkaar zouden komen om ze zo een doel te geven. Uiteindelijk gebeurt dit nooit. Daardoor wel het gevoel gehad alsof we nooit uit de 'intro' komen. Met name de struggles op de terugreis van Spencer lijken wat vergezocht en langdradig.
avatar van peter74

peter74

dinsdag 7 februari 2023
1923 seizoen 1 Wederom geweldig mooie serie.