• 8.985.940 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Ontwikkeld door: Ann Biderman

Met onder meer: Michael Cudlitz, Shawn Hatosy en Regina King

Release datum: donderdag 9 april 2009

Eerst uitgezonden op: TNT (Verenigde Staten)

Plot Southland

Southland geeft een rauw en authentiek beeld van het werk van de LAPD in Los Angeles. Het toont het zware en vaak frustrerende werk en het privé-leven van een aantal agenten en rechercheurs. Veel politiemensen hebben problemen met hun gezondheid of hun relaties. Er zijn vaak conflicten tussen collega's en het werk leidt niet altijd tot succes. De jonge agent Ben Sherman, die onlangs zijn opleiding voltooide aan de politieacademie, leert dat het politiewerk niet altijd volgens het boekje verloopt en dat persoonlijke problemen van agenten van invloed kunnen zijn op hun werk. Zijn partner John Cooper ziet hem aanvankelijk niet zo zitten omdat Sherman afkomstig is uit de betere kringen. Andere belangrijke personages zijn detective Sammy Bryant, wiens huwelijk zich in een diepe crisis bevindt, detective Lydia Adams, waarvan het privé-leven lijdt onder haar baan, agent Chickie Brown, rechercheur Daniel Salinger, rechercheur Nate Moretta en detective Russell Clarke.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Ben Sherman

Detective Russell Clarke

Meningen over Southland

stinissen

maandag 9 juli 2018
Southland seizoen 1 Na de The Shield in van de beste politie series.
avatar van Chelsea94

Chelsea94

zaterdag 22 januari 2022
Southland seizoen 1 Jaren geleden deze serie ontdekt door "Bull" van Band of Brothers. Een van mijn favoriete series die jammer genoeg nooit ergens te streamen is geweest hier. Heb de serie op dvds. Jammer dat seizoen 5 stopt met een enorme cliffhanger en er nooit een seizoen 6 is gekomen.