Mijn Series +

Duitsland
Miniserie, 213 minuten

ontwikkeld door Henning Kamm en Anna LeVine
met Shira Haas, Amit Rahav en Jeff Wilbusch

Esther Shapiro is een jonge vrouw die is opgegroeid in een ultra-orthodoxe gemeenschap in de wijk Williamsburg in Brooklyn. Op een dag besluit ze haar hechte geloofsgemeenschap en haar gearrangeerde huwelijk achter te laten en vertrekt naar Berlijn om haar doel na te streven om een klassieke muzikant te worden. Maar al snel wordt ze achtervolgd door haar verleden.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Mooie, erg interessante serie !!

Prachtig, intiem drama over liefde, gevangenschap en de zoektocht naar bevrijding. Shira Haas is met haar meisjesachtige voorkomen geknipt voor haar hoofdrol. Elke emotie, hoe klein ook, is op haar gezicht af te lezen. De ultraorthodoxe joodse gemeenschap in New York wordt respectvol, maar indringend (en beklemmend) geportretteerd.

avatar van david bohm
Interessant en mooi drama met een uitstekende hoofdrol van Shira Haas. Ook de rest van de cast overtuigt.
Boeiende personages ook, zoals echtgenoot Yanki. Mooi, haast in in documentaire stijl in beeld gebracht.
Aanrader.

avatar van james_cameron
Boeiende, zij het nogal eenzijdige kijk op een ultra-orthodoxe joodse gemeenschap in de wijk Williamsburg in Brooklyn, New York. De daar uitgehuwelijkte Esther Shapiro (Shira Haas) vlucht op gegeven moment naar Berlijn om daar te proberen een nieuw leven op te bouwen. Bepaalde verhaal-elementen zijn een beetje te makkelijk en te kort door de bocht, maar de effectief gebruikte flashbacks en de uitstekende en vooral overtuigende rol van Haas maken veel goed.