• 8.985.972 stemmen

Floortje naar het Einde van de Wereld - Seizoen 8 (2020)

Alternatieve titel: Floortje Terug naar het Einde van de Wereld

Ontwikkeld door: Floortje Dessing

Met: Floortje Dessing

Datum van release: donderdag 20 februari 2020

Eerst uitgezonden op: NPO 1 (Nederland)

Plot Floortje naar het Einde van de Wereld Seizoen 8 (2020)

In het voorjaar van 2020 reist Floortje terug naar een aantal oude bekenden in Floortje Terug Naar Het Einde Van De Wereld. Er is in de vijf jaar dat Floortje bij sommige is geweest namelijk nogal wat veranderd! Hun passie is onverminderd groot maar soms moeten er moeilijke keuzes worden gemaakt omdat 'het leven' daarom vraagt. Floortje komt op kruispunten in hun leven en beleeft mee hoe onze helden op dat punt terecht zijn gekomen en hoe het nu verder met ze gaat.

Afleveringen Seizoen 8 (2020)

1. 1. Nepal

20 februari 2020 (52 minuten)

Floortje reist terug naar Maggie die een weeshuis runt in Nepal. In de afgelopen vier jaar is er veel voor Maggie veranderd; zo ging ze door een periode van diep verdriet en rouw na het verliezen van haar jongste kind Ravi, maar ook kreeg haar leven een nieuwe liefdevolle wending. Verder verwezenlijkte ze een grote droom; ze opende één van de meest duurzame scholen ter wereld, mede dankzij de grote hoeveelheid donaties uit Nederland naar aanleiding van de aflevering van vier jaar geleden.

2. 2. Jemen

5 maart 2020 (53 minuten)

In Jemen, waar nog steeds een enorme humanitaire ramp plaatsvindt, maakt Floortje het verhaal dat ze eerder niet kon maken omdat ze het grootste deel van haar verblijf in een schuilkelder zat en voortijdig het land moest verlaten. Ze loopt mee met de 33-jarige Belgische Rima die voor Het Rode Kruis in een stad dichtbij de frontlinie werkt.

3. 3. Nieuw-Zeeland

13 maart 2020 (54 minuten)

Floortje gaat opnieuw naar de Nederlandse Miriam in Nieuw- Zeeland. Een paar seizoenen terug liet Floortje zien hoe Miriam geheel zelfvoorzienend in de bossen woonde met haar oudere echtgenoot Peter. Floortje zoekt haar nu op als ze opnieuw een tocht maakt door de Nieuw-Zeelandse wildernis met vriendin Tamar. Maar deze keer zonder Peter. Ze ziet hoe het leven van Miriam en Peter flink is veranderd ten opzichte van haar laatste bezoek.

4. 4. Sint-Helena

19 maart 2020 (50 minuten)

In 2014 bezocht Floortje de Engelse dierarts Joe Hollins die op het prachtige en extreem geïsoleerde eiland Sint-Helena woont. Een plek die je alleen kon bereiken met een boottocht van vijf dagen. Inmiddels is er veel veranderd op het eiland en is het een stuk minder geïsoleerd doordat in 2017 een directe verbinding met de bewoonde wereld werd gerealiseerd. Wat heeft deze grote verandering voor impact op het leven daar?

5. 5. Groenland

26 maart 2020 (50 minuten)

Floortje Dessing beleeft een reünie met de Franse familie Brossier. Het gezin woonde destijds in een ingevroren zeilboot in Canada, omringd door nieuwsgierige ijsberen. Eric, zijn vrouw en twee dochters waren goed bestand tegen de extreem lage buitentemperatuur van -30 graden. Tegenwoordig hebben ze hun nieuwe thuis gevonden in Groenland, waar de ouders in opdracht van een universiteit onderzoek doen naar klimaatopwarming. Hun twee meiden zijn nu zes jaar ouder, en Floortje ziet dat dezelfde opvoeding verschillende uitwerkingen op hen heeft gehad.

6. 6. Engeland

7 mei 2020 (50 minuten)

Floortje zoekt in Engeland twee oude bekenden op. Dit keer treft Floortje Rose niet op Palmerston, maar in Bradford. Ook bezoekt Floortje Mari, die in de jungle van Ecuador woonde.

Floortje terug naar het einde van de wereld gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl

Sinds wanneer kan je niet meer op reguliere wijze de aflevering van deze week bekijken? Ze eisen nu te kijken via (betaalsite) NPO plus. Dat ga ik echt niet doen.

Hier krijg ik de 1e afl. gewoon te pakken...

ZAP! schreef:

Hier krijg ik de 1e afl. gewoon te pakken...

Klopt. Maar ik wil aflevering 2 bekijken, die van deze week (gister).

Okay... vreemd. Misschien dat die op uitzendinggemist.net later nog komt?

-edit- Die van Nepal is nu ook gewoon op de NPO site te zien zonder dat je 'Start' hoeft te hebben, dus het lijkt me dat afl.2 over een week ook zo te zien zal zijn.

Heb je een link? Ik kan zowel online als op de NPO app op mijn tv aflevering 2 Jemen niet laden.

Wat een schande als de NPO zelfs enkele dagen na dato de boel achter de betaalmuur zet. Van ons eigen belastinggeld.

Afl. 2 is volgens TvM Groenland. Jemen is 3. Maar ik had het ook over afl.1 die te zien is, niet 2 of 3...

Hier de link.

De officiële link van de NPO noemt Jemen aflevering 2. Groenland noemen ze aflevering 5.

Okay, dat kan, weet ik allemaal ook niet. Deze serie volgen we ook al niet meer, alleen de 1e gezien. Maar wat betreft terugkijken, lijkt het erop dat je een week moet wachten eer dat kan...

Schijnbaar klopten de uitzendschema's niet en was aflevering 2 Jemen pas eergisteren op tv. Die kan je nu wel gewoon bekijken.

Jemen gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl