Mijn Series +

Breeders - Seizoen 1 (2020)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Chris Addison, Simon Blackwell en Martin Freeman
met Martin Freeman, Daisy Haggard en Jayda Eyles

Paul en Ally jongleren met een fulltime carrière, ouder wordende ouders, een hypotheek, veranderingen in hun relatie en de niet benijdenswaardige problemen van het opvoeden van hun jonge kinderen, Luke en Ava. Wanneer de vervreemde vader van Ally voor de deur verschijnt, neemt het gezin in wezen een derde kind aan - maar dit komt met extra bagage en een eigen mening. Paul's eigen ouders, Jackie en Jim, staan klaar om te helpen, maar hun generatie kijkt iets anders tegen het ouderschap aan.

1. No Sleep
  9. No Cure - Part 1
  10. No Cure - Part 2

avatar van depri83
Erg toffe serie!

Beschrijving zegt VS maar het is echt heel erg Engels!

De comedy Breeders draait om jonge ouders. Maar ook de relaties met eigen ouders en collega's worden hier luchtig en soms kluchtig verteld in 10 korte afleveringen van ruim 20 minuten. Martin Freeman en Daisy Haggard zijn het worstelende stel met kinderen, maar met name Freeman (die de serie mede ontwikkelde) lijkt net niet helemaal geloofwaardig in zijn jonge vaderrol. Hoewel een geweldig acteur (A Confession!) levert het format van 20 grappen per minuut een overkill op waar onze Hobbit alleen met over-acting op lijkt te kunnen reageren. Het is soms wel erg melig en flauw. Dat is jammer want de thema's rond ouderschap zijn herkenbaar en lenen zich uitstekend voor een lichte maar wel serieuze benadering. De tweede helft van Breeders is minder luchtig van toon, reflectiever en melancholischer. Breeders wint dan meteen aan zeggingskracht. Zweedse tegenhanger is Bonusfamiljen. Daarmee vergeleken schiet Breeders op punten tekort. Gelukkig blijft er genoeg te genieten, in vertrouwde Britse kwaliteit.