Mijn Series +

Snowpiercer - Seizoen 1 (2020)

Actie / Sciencefiction

ontwikkeld door Graeme Manson
met Jennifer Connelly, Daveed Diggs en Mickey Sumner

Snowpiercer speelt zich af zeven jaar nadat de wereld een bevroren woestenij is geworden. De laatste overlevenden bewonen een gigantische trein, aangedreven door een uit zichzelf bewegende motor die nooit stopt. De trein is opgedeeld in verschillende klassen wat ervoor zorgt dat er aan boord een revolutie ontstaat.

1. First, the Weather Changed
  7. The Universe Is Indifferent
  8. These Are His Revolutions
  9. The Train Demanded Blood
  10. 994 Cars Long
  • volgende aflevering: zondag 12 juli (aflevering 9)

Serie gebaseerd op de gelijknamige film: Snowpiercer (2013) - MovieMeter.nl

Ik hoop dat die beter was als de film toentertijd 2.5 gegeven.

jarno1975 (crew)
Première is vervroegd naar 17 mei.

jarno1975 (crew)
Komt ook wekelijks op Netflix beschikbaar, tegelijk met de uitzendingen op TNT.

Ik heb de film een 4,0 (8 dus) gegeven dus ben zeer benieuwd naar de serie.

avatar van horizons
Urgh, 1ste aflevering was nog niet heel sprankelend.

avatar van feenah
horizons schreef:
Urgh, 1ste aflevering was nog niet heel sprankelend.

Om maar te zwijgen over de tweede aflevering.

avatar van Corcicus
De film was al zeer goed, maar de serie is voorlopig nog beter!

avatar van mcdaktari
Corcicus schreef:
De film was al zeer goed, maar de serie is voorlopig nog beter!

Dat hoorde ik al meer. Ik vond de film zeker niet slecht en ben best wel benieuwd naar deze serie, maar ik wacht liever tot het hele seizoen op Netflix staat zodat ik het in één ruk door kan kijken, want heb er een hekel aan als ik telkens een week moet wachten op een nieuwe aflevering.

avatar van Corcicus
mcdaktari schreef:
... want heb er een hekel aan als ik telkens een week moet wachten op een nieuwe aflevering.
Begrijpelijk al vind ik wel dat je voor een goede serie wat geduld mag hebben. De serie is spannend, mooi gemaakt en er zit zelfs wat gore in. Heel het treingebeuren is beter uitgewerkt en je krijgt ook meer antwoorden dan in de film.

avatar van DionneDarko
Ben ik de enige die dit echt geen balhaar aan vind? Als film werkte het wel, Tilda Swinton zat daar ook nog eens in. Dit is het allemaal niet. Onlogisch en vervelend en ook best gezapig. Laat gewoon zoveel liggen, geen enkele character weet te boeien. Heb ook het idee dat deze serie er alleen maar is vanwege alle (terechte) buzz om Parasite.

Ik trek aan de noodrem en stap uit na 2 afleveringen.

Jammer, ik had me er in 1e instantie erg op verheugd.

avatar van Esteban
Ik vond de verfilming al niet zoveel soeps, dus laat deze met een gerust hart aan mij voorbij gaan.

avatar van horizons
De film was goed, de eerste aflevering helemaal niet.

avatar van The Oceanic Six
Netflix-serie 'Snowpiercer' krijgt 5 of 6 seizoenen! - SerieTotaal

Gaap. Dit gelul is altijd zo vermoeiend. De serie wordt gewoon na 1 of 2 seizoenen gecanceld. Kan me niet voorstellen dat dit überhaupt een heel boeiend concept voor een serie is. Ik vond de film al niet geweldig.

Ik heb 1 aflevering gezien en word er ook niet erg vrolijk van. De setting is leuk, maar uiteraard verre van origineel. En los daarvan stelt het allemaal weinig voor. Beetje standaard arm vs rijk verhaaltje, matig acteerwerk en overduidelijk een laag budget. De CGI is beroerd en de regie laat ook te wensen over. Ik geef het nog een paar afleveringen de kans, maar eigenlijk tegen beter weten in.

Warrig verhaal zeg. En ja de film vond ik dus heel leuk. Maar het nieuwe is er dus nu wel vanaf. En dan blijft er weinig over.

avatar van Heino
Heino (moderator)
Bericht met gescheld/geschreeuw/hoofdletters verwijderd.