ad

Datum van release: woensdag 1 januari 2020

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Dracula

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. The Rules of the Beast

Een onconventionele non helpt een gekwelde advocaat de details van zijn gedoemde zakenreis naar het kasteel van graaf Dracula op een rijtje te zetten.

2. 2. Blood Vessel

Een schip op weg naar Engeland koerst af op een vreselijk lot, in gang gezet door zijn duistere passagier. Maar Dracula vindt al snel een obstakel op zijn pad.

3. 3. The Dark Compass

Dracula duikt op in een vreemd land, waar hij de draad weer oppakt, een verleidelijke, nieuwe bruid ontmoet en voor een angstaanjagende uitdaging komt te staan.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

The series is being developed for broadcast and release on BBC One and Netflix
NICE

avatar van DreamTech

DreamTech

Geweldige mini serie van 3 afleveringen ( 1 1/2 uur per stuk) heb er nu 2 gezien maar bevalt mij prima eindelijk weer eens een goeie Dracula !!!

avatar van horizons

horizons

• 1960 stemmen

Lol,

Review op MovieMeter: 1,5

Review op Tv meter: 4,5

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Mehh.....eerste aflevering is leuk en herkenbaar door het verhaal wat gebaseerd is op het schrijven van Bram Stoker,ik ga het gelijk vergelijken met Coppola's Dracula....en dan is deze serie kinderspel...dus niet vergelijken!!!

Aflevering 2 is ook nog wel aardig maar dan begint het afbrokkelen van het verhaal en daarbij begint ook de verveling toe te slaan.

Aflevering drie vond ik helemaal niets aan.

De humor in deze serie hadden ze ook achterwege mogen laten.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

De eerste 2 afleveringen waren leuk, er was sfeer, spanning en mooie make-up en de lokaties waren top. Dit alles verdween in zekere zin in de 3e en laatste aflevering. Het verhaal werd door de moderne omgeving minder sfeervol en werd wat langdradiger. Ik heb mij met deze miniserie vermaakt, maar doordat aflevering 3 toch wel groten deels liet afweten, ik met mijn stem niet hoger uitkom dan een magere -3.0. Had waarschijnlijk hoger kunnen zijn.

avatar van Epitaph

Epitaph

Had echt véél meer horror verwacht!

avatar van Ducoz

Ducoz

Helaas moet ik me toch aansluiten bij het kamp der gematigde mider enthousiastelingen.

Het begint ijzersterk en aflevering 1 is wat mij betreft fantastisch. Qua semi cliché verhaal, de locatie, de uitvoering. Meer zulks.

Aflevering twee draait het langzaam om en begint Dracula in mijn ogen te vermenselijken, waardoor het horror element helemaal verdwijnt en het ergens misschien ook een heel klein beetje een comedy gevoel mee, ookal is het dat niet.

Aflevering 3 kan ik minder mee. Ik had de serie graag zien worden voortgezet in het Roemenië van midden 1800. De grauwe, grijze, koude, spannende setting.

avatar van cdman19800

cdman19800

Aflevering 1 3*

Aflevering 2 2*

Aflevering 3 1*

Wat een bagger die laatste aflevering...

avatar van John Barry

John Barry

Tja. De eerste aflevering vind ik eigenlijk behoorlijk goed. Er wordt toch een mooie spannende en mysterieuze sfeer neergezet. De decors en de locatie zijn erg mooi. De tweede aflevering is wat rommeliger met wat rare plotwendingen, maar weet toch op de boot wel een redelijk goede mysterieuze sfeer neer te zetten. De derde aflevering... Laten we het maar op houden dat deze aflevering erg rommelig en saai in elkaar zit.

Claes Bang zet best wel een vermakelijke Dracula neer, maar het acteerwerk van Dolly Wells is niet al te best. De rest van de cast acteert wissend (variërend van slecht tot wel aardig). Goede muziek van David Arnold en Michael Price.

• 20923 berichten

Serie gaat kapot aan die flauwe zogenoemde woord grapjes en daarbij is Dracula volkomen mis gecast. Lugosi was goed meet Christopher lee was geniaal.