Mijn Series +

Sex Education - Seizoen 2 (2020)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

ontwikkeld door Laurie Nunn
met Asa Butterfield, Gillian Anderson en Ncuti Gatwa

Otis Milburn is een onervaren, sociaal ongemakkelijke middelbare schoolstudent die bij zijn moeder Jean, een sekstherapeut, woont. Omringd door handleidingen, video's en saaie open gesprekken over seks, is Otis een terughoudende deskundige op dit gebied. Wanneer zijn thuissituatie op school wordt onthuld, realiseert Otis zich dat hij zijn specialistische kennis kan gebruiken om status te krijgen. Samen met Maeve, een slimme bad-girl, en zijn beste vriend Eric zetten ze een ondergrondse seks-therapie kliniek op om de rare en wonderbaarlijke problemen van hun medeleerlingen aan te pakken. Door zijn analyse van tienerseksualiteit, beseft Otis dat hij misschien zelf therapie nodig heeft.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8

Eerste aflevering heeft wat problemen de karakters van het eerste sezoen weer samen te brengen. Ze hadden zich een beetje mispakt met het einde van het eerste sezoen van te serieuze consequenties te voorzien, en de manier waarop ze die terugdraaien is alles behalve geloofwaardig. Een zwak start, gelukkig blijven de onbeholpen humor en de olijke karakters overeind.

Geweldig tweede seizoen. Stukken beter dan het eerste. Dat niet alles direct prijs gegeven word in de eerste aflevering vond ik dan juist weer zeer geslaagd. Je blijft even vragen : Waar is die gebleven? En daarna gaat het alleen maar bergopwaarts met de verhaallijnen. Sterk geschreven, sterk geacteerd. Op naar seizoen 3! Oh... Romeo and Juliette. Meer zeg ik niet. Vijf dikke sterren.

avatar van depri83
Grovonion heeft gelijk wat betreft de eerste aflevering, en ik vind de serie soms wat prekerig betreffende de hedendaagse lhbt problematiek.

Maar, ik hou er gewoon van! Geweldige serie.

avatar van The Oceanic Six
Briljante eerste minuten

]Er zijn weinig series waar ik zo om moet lachen, of mss is dit mijn humor. Vond het weer een feestje om naar te kijken en kijk uit naar seizoen 3

avatar van The Oceanic Six
Jammer dat Sex Education seizoen 2 extreem politiek correct en divers wil zijn met hun casting en de wel erg aanwezige gay-problematiek. Niet dat zoiets niet kan, maar dit was wel too much. Ook voelde dat wel vrij belerend aan en daarbij was het allemaal ook niet al te origineel, want alles liep zo'n beetje af zoals ik het aan zag komen. Maar poh, wat heb ik weer genoten van de serie. Het mag dan niet perfect geschreven zijn, maar de vele leuke, sympathieke en interessante personages en de combi seks met die typische Amerikaanse high school sfeer maakt er echt een bovengemiddeld goede serie van.

Afleveringen kijken zo lekker weg, dat heb ik in lange tijd niet meer met een nieuwe serie gehad. Ik heb in pakweg anderhalve week beide seizoenen gekeken. De chemie tussen Otis en z'n moeder Jean (fijn dat Gillian Anderson hier een prominentere rol heeft dan in seizoen 1), zijn issues met de de mysterieuze maar ontwapende Meave. Het werkt gewoon. Erg goede aflevering rondom het feestje thuis en ook het slot met het optreden was een fijne afsluiter. En met het open einde kan je gelukkig wel snel seizoen 3 verwachten. Ik zit dan meteen weer klaar. Wel mogen ze dan iets minder verschillende onderwerpen bespreken in een seizoen en wat meer de focus op het uitdiepen van verhaallijnen leggen.

avatar van Esteban
Fjieuw, opgelucht. Na die schitterende openingsscène (touched myself montage) van S2 viel de boel ietwat op z'n gat. En dat twee afleveringen lang. Het sleepte maar wat aan, doelloos, als een puzzel die maar niet in elkaar wou vallen. Gelukkig was aflevering 3 een ommezwaai op dat vlak en waande ik mij opnieuw in de betere afleveringen van S1. Back on track dus, goed zo. Kijk ik met veel plezier de rest.

avatar van Esteban
Misschien is 4 sterren wat te veel van het goede, maar die laatste afleveringen hebben mij enorm geamuseerd. Bleek ook dat ik toch heel wat geef om verscheidene personages, bepaalde scènes deden mij dan ook echt iets. En dat voor een serie waar ik eigenlijk bijlange de doelgroep niet voor ben.

Van die zogenaamde gay problematiek hierboven, heb ik overigens niets gemerkt. Het komt er zelfs amper in voor. Er komen wel verscheidene LGBT personages in voor, maar dat is natuurlijk iets helemaal anders. De LGBT personages, als we die dan toch persé in een vakje moeten stoppen, hebben niet meer of minder vragen rond hun seksbeleving als alle hetero-personages die er in voor komen. En wat hun relationele problemen betreft, is dat niet anders. Ik zou zelfs meer zeggen, Sex Education valt net op omdat ze er zo doodnormaal over doen. En dát zijn we (nog steeds) niet gewend in films en series vandaag de dag. En dat is wat het hem doet. Vandaar dat het zo opvalt, denk ik. In geen enkel opzicht was dit belerend.

Top serie met veel humor en emotie.

avatar van brawljeff
Twee seizoenen in een week tijd uitgekeken, dat gebeurt mij niet vaak. Deze serie kijkt bijzonder lekker weg. De personages zijn leuk en de humor is nooit geforceerd. Enige nadeel blijft het feit dat veel verhaallijnen enorm voorspelbaar zijn.

Wat lijken die directeur en zijn zoon veel op elkaar qua gezichtsuitdrukking, goed gecast.

Seizoen 2 is wellicht een tandje minder dan S1 (de verrassing is verdwenen), maar dat mag de pret niet drukken. Serie doet hier en daar Amerikaans aan, maar is Brits. Veel seksuele voorkeuren komen hier voorbij, zelfs de hetero relatie. Alles kan. Scenario kent met name in S2 wat dipjes, maar de vaart, de humor en het acteerwerk maken dit een heerlijke serie.

avatar van badfans69
Sex Education creator Laurie Nunn: 'You can't make sex scenes flowery!' | The Guardian
When Sex Education was picked up, Nunn had no big credits to her name. She had written and directed a couple of short films and had worked up ideas for production companies, but nothing had quite landed. Then, suddenly, she had a hit – such a hit that Netflix’s UK headquarters now has a Sex Education-themed floor.