ad
  • 8.081.148 stemmen

Sex Education - Seizoen 2 (2020)

Show titel: Sex Education

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: vrijdag 17 januari 2020

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Sex Education

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

1. Aflevering 1

Masturberen blijkt Otis' geheime talent te zijn. Kan hij zijn hardnekkige verlangens voor Ola beheersen? Een chlamydia-epidemie leidt de studenten af.

2. Aflevering 2

Nadat Jean een gê­nante entree op school maakt, probeert Otis Ola een handje te helpen en geeft hij een ongelukkige leraar advies. De dappere Maeve kiest het hazenpad.

3. Aflevering 3

Aimee is onderweg met de bus om Maeve te verrassen en maakt iets schokkends mee. Rahim spreekt Eric aan. Een familiediner van de Milburns wordt erg ongemakkelijk.

4. Aflevering 4

Ola wil er helemaal voor gaan, maar Otis is nerveus. Jean en Maeve hebben ruimte nodig. Jackson weet niet of hij kan presteren. Onmogelijke geliefden zien elkaar weer.

5. Aflevering 5

Otis en Eric laten de romantiek even voor wat het is en gaan het bos in met Remi. Maar ouders zijn niet perfect, zoals Maeve al weet. Ola volgt haar hart.

6. Aflevering 6

Opkrabbelen is de enige optie. Daarom organiseert Otis een kleine bijeenkomst, maar die loopt uit de hand. Jackson is bezig met zijn herstel. Wie kan de waarheid aan?

7. Aflevering 7

8. Aflevering 8

De praattherapie lijkt de problemen tussen Otis en Jean niet op te lossen. Een behoedzame Maeve haalt de finale. Sexy Shakespeare raakt nooit uit de mode.

avatar van grovonion

grovonion

• 2051 stemmen

Eerste aflevering heeft wat problemen de karakters van het eerste sezoen weer samen te brengen. Ze hadden zich een beetje mispakt met het einde van het eerste sezoen van te serieuze consequenties te voorzien, en de manier waarop ze die terugdraaien is alles behalve geloofwaardig. Een zwak start, gelukkig blijven de onbeholpen humor en de olijke karakters overeind.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Geweldig tweede seizoen. Stukken beter dan het eerste. Dat niet alles direct prijs gegeven word in de eerste aflevering vond ik dan juist weer zeer geslaagd. Je blijft even vragen : Waar is die gebleven? En daarna gaat het alleen maar bergopwaarts met de verhaallijnen. Sterk geschreven, sterk geacteerd. Op naar seizoen 3! Oh... Romeo and Juliette. Meer zeg ik niet. Vijf dikke sterren.

avatar van depri83

depri83

Grovonion heeft gelijk wat betreft de eerste aflevering, en ik vind de serie soms wat prekerig betreffende de hedendaagse lhbt problematiek.

Maar, ik hou er gewoon van! Geweldige serie.

Briljante eerste minuten

avatar van Vladdrac_mm

Vladdrac_mm

]Er zijn weinig series waar ik zo om moet lachen, of mss is dit mijn humor. Vond het weer een feestje om naar te kijken en kijk uit naar seizoen 3

Ajax&Litmanen1

Jammer dat Sex Education seizoen 2 extreem politiek correct en divers wil zijn met hun casting en de wel erg aanwezige gay-problematiek. Niet dat zoiets niet kan, maar dit was wel too much. Ook voelde dat wel vrij belerend aan en daarbij was het allemaal ook niet al te origineel, want alles liep zo'n beetje af zoals ik het aan zag komen. Maar poh, wat heb ik weer genoten van de serie. Het mag dan niet perfect geschreven zijn, maar de vele leuke, sympathieke en interessante personages en de combi seks met die typische Amerikaanse high school sfeer maakt er echt een bovengemiddeld goede serie van.

Afleveringen kijken zo lekker weg, dat heb ik in lange tijd niet meer met een nieuwe serie gehad. Ik heb in pakweg anderhalve week beide seizoenen gekeken. De chemie tussen Otis en z'n moeder Jean (fijn dat Gillian Anderson hier een prominentere rol heeft dan in seizoen 1), zijn issues met de de mysterieuze maar ontwapende Meave. Het werkt gewoon. Erg goede aflevering rondom het feestje thuis en ook het slot met het optreden was een fijne afsluiter. En met het open einde kan je gelukkig wel snel seizoen 3 verwachten. Ik zit dan meteen weer klaar. Wel mogen ze dan iets minder verschillende onderwerpen bespreken in een seizoen en wat meer de focus op het uitdiepen van verhaallijnen leggen.

avatar van Esteban

Esteban

Fjieuw, opgelucht. Na die schitterende openingsscène (touched myself montage) van S2 viel de boel ietwat op z'n gat. En dat twee afleveringen lang. Het sleepte maar wat aan, doelloos, als een puzzel die maar niet in elkaar wou vallen. Gelukkig was aflevering 3 een ommezwaai op dat vlak en waande ik mij opnieuw in de betere afleveringen van S1. Back on track dus, goed zo. Kijk ik met veel plezier de rest.

avatar van Esteban

Esteban

Misschien is 4 sterren wat te veel van het goede, maar die laatste afleveringen hebben mij enorm geamuseerd. Bleek ook dat ik toch heel wat geef om verscheidene personages, bepaalde scènes deden mij dan ook echt iets. En dat voor een serie waar ik eigenlijk bijlange de doelgroep niet voor ben.

Van die zogenaamde gay problematiek hierboven, heb ik overigens niets gemerkt. Het komt er zelfs amper in voor. Er komen wel verscheidene LGBT personages in voor, maar dat is natuurlijk iets helemaal anders. De LGBT personages, als we die dan toch persé in een vakje moeten stoppen, hebben niet meer of minder vragen rond hun seksbeleving als alle hetero-personages die er in voor komen. En wat hun relationele problemen betreft, is dat niet anders. Ik zou zelfs meer zeggen, Sex Education valt net op omdat ze er zo doodnormaal over doen. En dát zijn we (nog steeds) niet gewend in films en series vandaag de dag. En dat is wat het hem doet. Vandaar dat het zo opvalt, denk ik. In geen enkel opzicht was dit belerend.

• 20887 berichten

Top serie met veel humor en emotie.

avatar van brawljeff

brawljeff

Twee seizoenen in een week tijd uitgekeken, dat gebeurt mij niet vaak. Deze serie kijkt bijzonder lekker weg. De personages zijn leuk en de humor is nooit geforceerd. Enige nadeel blijft het feit dat veel verhaallijnen enorm voorspelbaar zijn.

Wat lijken die directeur en zijn zoon veel op elkaar qua gezichtsuitdrukking, goed gecast.

avatar van Suitehome

Suitehome

Seizoen 2 is wellicht een tandje minder dan S1 (de verrassing is verdwenen), maar dat mag de pret niet drukken. Serie doet hier en daar Amerikaans aan, maar is Brits. Veel seksuele voorkeuren komen hier voorbij, zelfs de hetero relatie. Alles kan. Scenario kent met name in S2 wat dipjes, maar de vaart, de humor en het acteerwerk maken dit een heerlijke serie.

avatar van badfans69

badfans69

Sex Education creator Laurie Nunn: 'You can't make sex scenes flowery!' | The Guardian

When Sex Education was picked up, Nunn had no big credits to her name. She had written and directed a couple of short films and had worked up ideas for production companies, but nothing had quite landed. Then, suddenly, she had a hit – such a hit that Netflix’s UK headquarters now has a Sex Education-themed floor.

Ajax&Litmanen1

Seizoen 3 komt al op Netflix op 17 januari!