ad
  • 8.081.120 stemmen

Sex Education - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Sex Education

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 8

Datum van release: vrijdag 11 januari 2019

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Sex Education

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. Aflevering 1

Ondanks de ondersteuning van sekstherapeute en moeder Jean en de aanmoedigingen van vriend Eric maakt Otis zich zorgen dat hij het niet kan. Hij is niet de enige.

2. Aflevering 2

Otis komt erachter dat het geven van sekstips moeilijker is dan hij dacht. Aangespoord door Maeve probeert hij gratis advies te geven op een feest van een klasgenoot.

3. Aflevering 3

De praktijk van Otis neemt een vlucht, net als zijn gevoelens voor Maeve, die hem onverwachts om hulp vraagt. Eric trekt er alleen opuit en scoort een flirt.

4. Aflevering 4

Eric ontdekt dat Otis verliefd is op Maeve. Maar de jonge sekstherapeut raakt in tweestrijd als de knappe Jackson hem om hulp vraagt met zijn geheime liefde.

5. Aflevering 5

Een naaktfoto zet een gemeen meisje voor schut. Maeve wil de dader opsporen en dwingt Otis om een moeilijke beslissing te nemen op een belangrijke dag.

6. Aflevering 6

Eric staat alleen door zijn trauma en Maeve wint een prijs met haar opstel. Otis probeert het aan te leggen met Lily, maar zijn diepgewortelde problemen zitten in de weg.

7. Aflevering 7

Het grote dansfeest haalt het beste, maar ook drama naar boven bij de scholieren van Moordale. Otis vindt een date, Maeve krijgt haar jurk en Eric komt in stijl terug.

8. Aflevering 8

Otis voelt zich misbruikt door Jeans nieuwe boek. Maeve offert zich op voor haar broer. Eric moet nablijven met een oude vijand. Lily's lichaam verraadt haar.

Esteban

Het verhaal spreekt mij nu niet onmiddellijk aan, maar omwille van Asa Butterfield, toch wel een jongeling om in 't oog te houden, zal ik deze ooit wel eens checken. Gillian Anderson is altijd mooi meegenomen natuurlijk.

hatebreeder

Aangezien mijn fascinatie voor alles wat maar met seks te maken heeft buiten proportioneel is werd mijn aandacht "getrokken" door deze serie die ik toevallig tegenkwam op Netflix. Heb nu net de eerste aflevering gekeken en het is met vlagen een wat vreemde bizarre serie met best wat komische momenten.

Tot nu toe geen hoogvlieger maar ik denk wel leuk om zo af en toe een aflevering van te kijken.

Voor mij een leuke afwisseling omdat ik op het moment ook de vlaamse serie Code 37 aan het kijken ben en ik bang ben dat dat eentonig gaat worden als je er daar teveel van achter elkaar kijkt.

avatar van eppo349

eppo349

Stiekem heeft het wel wat. Behalve een degelijke soundtrack zie ik wat onderliggende thema's. Sowieso onderhoudend en zeker meer waard dan het huidige stemgemiddelde.

hatebreeder

Ik heb er inmiddels een aantal gekeken vandaag en ik denk dat de slogan van een bepaalde reclame van vroeger goed weer geeft zoals ik er over denk: " een beetje vreemd maar wel lekker"

Ik zet hem voorlopig op drie sterren en wanneer ik het seizoen helemaal heb gezien kan ik dat altijd nog bijstellen daar waar nodig is.

hatebreeder

Seizoen inmiddels afgerond en vond het best aardig allemaal.

Wel vreemde serie maar heeft zeker zn leuke momenten.

Ik meen te hebben gelezen dat er een seizoen 2 gaat komen en die ga ik ook absoluut kijken.

Beoordeling ga ik een halve punt verhogen waardoor het 3,5 ster wordt.

Esteban

Voorlopig toch niet helemaal wat verwacht had, laat staan waar ik op gehoopt had. De serie is in verschillende opzichten zo onwaarschijnlijk, dat er steeds een zekere afstand blijft. Ook de situatiehumor voelt vaak in die mate onecht aan, dat het meer niet dan wel werkt. Enfin, ik kijk zoals gewoonlijk het seizoen uit. Hopelijk komt hier toch wat verandering in.

Esteban

Nog maar eens het bewijs dat doorbijten kan lonen. Vanaf de derde aflevering gaat Sex Education onophoudelijk in stijgende lijn. Gek genoeg beter en beter wanneer de oorspronkelijke premise meer en meer naar de achtergrond verdwijnt. Zeer fijne rollen voor Butterfield én Anderson. Moesten enkele verhaallijnen of zogenaamde wendingen niet al tig keer eerder gedaan zijn, zou ik zelfs 4 sterren overwogen hebben. Laat S2 maar komen.

avatar van wwelover_mm

wwelover_mm

Erg leuke serie, leuker dan ik had verwacht. Leuk concept, goede humor, tikkeltje voorspelbaar wel en fijne vibe. Cast is ook zeer sterk. Heel goed gecast allemaal. Grappig ook hoe erg dat meisje op Margot Robbie lijkt.

Esteban

Maeve doet inderdaad aan Harley Quinn uit Suicide Squad denken.

avatar van Shaky

Shaky

Na de eerste twee afleveringen wilde ik stoppen. Flauwe puberale seksgrappen. Door het constante, tot vervelens toe, drammen van Spacejet voelde ik mij echter verplicht toch verder te kijken. ( )

Het wordt inderdaad gelukkig beter vanaf aflevering drie, maar het blijft niet veel om het lijf houden. Zeer voorspelbaar, enkel karikaturen van personages en het feit dat uiteindelijk alles en iedereen lief voor elkaar is, met elkaar kan opschieten and the world is one big happy place... daar kan ik niet zo goed tegen. De Britten weten normaal gesproken wel beter. Voelde erg Hollywood deze show. Zeer mager zesje, seizoen twee laat ik aan mij voorbijgaan.

Lol.

Met het stukje over de karikaturen ben ik het niet helemaal eens. Ze overstijgen, vooral in de laatste afleveringen, hun karikaturen best wel en worden mensen van vlees en bloed. Dat het in de grote lijnen voorspelbaar was klopt. Ik heb er ook een halve ster voor weggenomen. Maar het wérkt hier wel, wat voor mij dan weer belangrijker is.

Moedig om vol te houden, Robbie.

avatar van paul ^^

paul ^^

Afgehaakt. Erg flauwe grappen. De omgang tussen de karakters voelde als gemaakt.

Esteban

Seizoen 2 werd bevestigd door Netflix en zou er zelfs sneller komen dan origineel de bedoeling was, vermoedelijk omwille van het grote succes.

scorsese

Goeie serie waarin de puberzoon van een sekstherapeut seksadvies geeft aan de leerlingen van zijn school. Ondanks het onderwerp en de setting wordt het nergens platvloers. Leuke personages en zeker vermakelijk, maar iets meer scherpte en dan waren het 4.0 sterren geweest.

avatar van Kramer_mm

Kramer_mm

Netflix lijkt er de laatste tijd plezier in te scheppen puberaal ongemak zo expliciet mogelijk in nieuwe formats te verwerken. Zag vorig jaar de groteske animatieserie 'Big Mouth' het licht, over de hormonale storm die een middelbare school teistert, in 2019 is het dus de beurt aan de meer realistische variant van hetzelfde concept. ‘Realistisch’ moet hier met een korreltje zout worden genomen: Otis gebruikt de lessen van zijn moeder namelijk om als seksgoeroe voor onzekere medestudenten een zakcentje te verdienen. De trailer deed vrezen voor een hoop flauwigheid en quirky seksmopjes. Al komen die inderdaad veelvuldig voor, 'Sex Education' is gelukkig veel meer dan dat.
Klik!

avatar van Daan258

Daan258

Wat een super hoog gemiddelde voor de serie zeg.

Voor mij een super grote teleurstelling. De eerste episode was nog wel vermakelijk maar daarna was het allemaal zeer matig. Ik heb daarom ook erg lang over de 8 episodes gedaan. Nergens wist het grappig te worden, geen één keer ook echt goed gelachen of iets dergelijks.

Seizoen 2 zal ik denk laten liggen.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Leuk tussendoortje, Gillian Anderson aantal hilarische tussenkomsten maar al bij al toch ook geen echte hoogvlieger, ga een groot deel snel vergeten zijn denk ik. Kon nog iets meer gedaan worden vond ik over t algemeen.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Wat heb ik, totaal onverwacht, genoten van deze hilarische serie. Geweldig geschreven, geweldig geacteerd en doorspekt met heerlijke zwarte humor die niet iedereen zal bekoren. Ik heb me de tyfus gelachen. Vijf dikke sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik zag de kwaliteiten van deze serie niet direct aankomen. Op basis van de beschrijving en de trailer verwachtte ik vooral voor flauwe puberale grappen. Daar ben ik op zich niet vies van, maar Sex Education blijkt veel meer te zijn. Wel na een moeizame start, want de eerste twee afleveringen vond ik redelijk stroef gaan. Daarna ontspint zich een verhaal vol leuke, interessante en sympathieke personages die allemaal dealen met hun eigen seksuele problemen. Allen acteren ook echt prima. Misschien had men de seksuele stukken wel iets gewaagder in beeld mogen brengen, aangezien dit het hoofdthema van de serie is.

Misschien ligt het dragqueen-deel er iets te dik bovenop bij Otis zijn beste vriend Eric, maar het weet tot het einde toe te boeien en ook geregeld wel mij als kijker te raken met een aantal emotionele momenten. Gelukkig blijft het vaak wel lekker luchtig en slaat de humor aan, zodat het geen zware kost moet zijn. De bijrol van Gillian Anderson is ook goed, als moeder, seks-therapeute en bemoeial ineen. Het is wennen om haar in een andere rol dan die van Dana Scully te zien, maar ze brengt het er goed vanaf. Fijn dat ik deze serie even links heb laten liggen, want nu kan ik meteen starten met seizoen 2.

• 20887 berichten

Heerlijke tv aanrader.

avatar van brawljeff

brawljeff

Voldoet absoluut aan de verwachtingen! Ik hoor vrienden en collega's hier al tijden over praten, maar het leek mij in eerste instantie niet bijzonder. Boy was I wrong. Mooie afwisseling tussen komedie en wel degelijk een stukje educatie. De soundtrack met voornamelijk muziek van Ezra Furman sluit hier goed op aan.

Inderdaad bijzonder hoe veel Maeve op Margot Robbie lijkt.

Wat een geweldig leuke serie is dit! Een soort van Britse American Pie in het kwadraat; minder oppervlakkig en veel goed acteerwerk van die jonge gasten. Verfrissend dat diverse onderwerpen open en bloot worden besproken zonder dat het ook maar ergens plat wordt.

Ik heb de X-files nooit gevolgd maar wat is die Gillian Anderson een geweldig goeie en leuke actrice ook. Ze heeft natuurlijk een leuke rol maar het zit hem vooral in de kleine non-verbale uitinkjes, wmb.

Afgekeken en geweldig bevonden! Ideale om een aflevering voor het slapengaan te zien om daarna grinnikend het bedje op te zoeken.

Op naar seizoen 2.