Mijn Series +

The Confession Killer (2019)

Documentaire / Misdaad
Miniserie, 238 minuten

met Henry Lee Lucas

Henry Lee Lucas is een seriemoordenaar die veroordeeld werd voor het vermoorden van drie mensen, waaronder zijn eigen moeder. Vervolgens bekend Lucas nog eens 600 moorden. De politie van Texas kon een hoop zaken sluiten, en Lucas werd ter dood veroordeeld. Echter, de seriemoordenaar loog over de meeste moorden. Waar iedereen uitging van 600 slachtoffers, bleek al snel dat niets in de wereld van Lucas is wat het lijkt. Journalisten en rechercheurs vonden steeds meer foutjes, discrepanties en onmogelijkheden in de claims en verhalen van de veroordeelde. Maar waarom zou Lucas in zulk detail liegen over dergelijke misdrijven? En hoe kan het dat iedereen er blind intrapte?

1. Everything Except Poison
  2. Make It Strawberry
  3. War in Waco
  4. All the Damn Lies
  5. Not One Shred of Evidence
avatar van John Barry
Nogal bizarre en lugubere documentaire. Er wordt een onthutsend beeld geschetst van ongelooflijk amateuristisch politiewerk, leugens, intimidatie en bedrog. Tijdens het kijken van de serie gingen o.a de volgende vragen door mij heen:
Waarom bekend iemand zoveel moorden die hij niet heeft gedaan? Wat gaat er in zo persoon om? Waarom hebben de Rangers op deze verkeerde manier gehandeld? Hoe kon men niet zien dat wat Henry vertelde onzin was? Op deze en nog andere vragen wordt uitgebreid ingegaan.

Erg fascinerende en goed gemaakte miniserie. De enigste kritiek die ik heb is dat soms iets te vaak informatie wordt herhaald.