Mijn Series +

Kinderen geen Bezwaar - Seizoen 6 (2009-2010)

Nederland
Familie / Komedie

ontwikkeld door Haye van der Heyden
met Anne-Mieke Ruyten, Alfred van den Heuvel en Joey van der Velden

Een jaar of veertien geleden hebben Gerard en Maud elkaar leren kennen via een contactadvertentie. Gerard is ongeveer 12 jaar ouder dan Maud. De deal was snel gesloten en nu zijn ze getrouwd. Hij kookt, strijkt, stoft en doet de was, eigenlijk alles in huis. Maud werkt als psychotherapeute met praktijk aan huis. Mauds dochter Julia komt uit haar eerste huwelijk. Julia wordt geadoreerd door Gerards zoon Daan, die Gerard op zijn beurt uit een vorig leven heeft ingebracht. Daan probeert altijd van alles bij Julia, maar het lukt hem slechts sporadisch.

1. Een Weekje Renesse (1)
  2. Kuntry (2)
  3. Joe Tjoep
  4. Gerard wil Chinees Leren...
  5. Kickboksen
  24. De Verrekijker
  25. Gele Plekjes
  26. Positief!
avatar van Mescaline
Nog niet begonnen aan seizoen 7, maar tot zover is seizoen 6 met gemak de slechtste. Dat Julia altijd al een beetje bitchy was dat was bekend, maar het bitcherige personage wordt in dit seizoen wel heel erg overdreven uitvergroot.
Julia was een leuk personage omdat ze misschien een grote bek had maar ook zeker een klein hartje, in dit seizoen wordt ze moeder en kijkt ze vervolgens helemaal niet naar het kind om en mag de altijd lieve Inke het voor haar opknappen.
De schrijvers lijken weinig inspiratie meer te hebben en laten de serie maar een beetje voortkabbelen, toegegeven dat het nog vermakelijk is maar dat komt voor mij vooral door Anne-Mieke Ruyten (Maud) & Alfred van den Heuvel (Gerard) die erg goed op elkaar zijn ingespeeld en de serie voor het grootste gedeelte dragen.

De eerste seizoenen gaf ik met gemak een 4, maar helaas kom ik nu niet verder dan 2,5.