• 8.985.793 stemmen

Kinderen geen Bezwaar - Seizoen 8 (2012)

Show titel: Kinderen geen Bezwaar

Ontwikkeld door: Haye van der Heyden

Met: Anne-Mieke Ruyten, Alfred Van Den Heuvel en Céline Purcell

Datum van release: zaterdag 7 januari 2012

Eerst uitgezonden op: Nederland 1 (Nederland)

Plot Kinderen geen Bezwaar

Een jaar of veertien geleden hebben Gerard en Maud elkaar leren kennen via een contactadvertentie. Gerard is ongeveer 12 jaar ouder dan Maud. De deal was snel gesloten en nu zijn ze getrouwd. Hij kookt, strijkt, stoft en doet de was, eigenlijk alles in huis. Maud werkt als psychotherapeute met praktijk aan huis. Mauds dochter Julia komt uit haar eerste huwelijk. Julia wordt geadoreerd door Gerards zoon Daan, die Gerard op zijn beurt uit een vorig leven heeft ingebracht. Daan probeert altijd van alles bij Julia, maar het lukt hem slechts sporadisch.

Afleveringen Seizoen 8 (2012)

1. 1. Gekibbel en Verspilling

7 januari 2012 (25 minuten)

Over verkwisting valt heel goed te twisten. Maud en Gerard vinden het wel lekker, een beetje geruzie. Inke en Sinan hebben mot over serieuze zaken: een nieuwe huisgenote, en dat is nogal een teef.

2. 2. Kwitteren en Kwetteren en Tetteren

14 januari 2012 (25 minuten)

Net nu Maud hard nodig is, heeft ze een afspraak buiten de deur. Gelukkig is Grote Oma er ook nog: zij kan Tom en Julia toch ook best relatietherapie geven?

3. 3. Samen in de Kelder, ja Gezellig

21 januari 2012 (25 minuten)

Sinan wordt gek van Gerards goede zorgen. Maud zou zo graag even verlost willen zijn van het gezeur van haar moeder. Gelukkig gaan Gerard en Grote Oma samen de kelder opruimen. En dat kan best wel even duren.

4. 4. Moenie Weggaan Nie

28 januari 2012 (25 minuten)

Het einde van Julia en Toms huwelijk is in zicht. Dat is toch wel even slikken. Gerard windt zich intussen op over triviale zaken.

5. 5. Zigeunertranen

4 februari 2012 (25 minuten)

Gerard oefent alvast voor zijn begrafenis te zijner tijd. Dat moet goed voorbereid worden. Ook Tom vindt dat zijn definitieve afscheid van Julia niet in stilte voorbij mag gaan.

6. 6. Telefoon!!!

11 februari 2012 (25 minuten)

Gerard krijgt vervelende telefoontjes. Julia begint haar kind te missen.

7. 7. Ik Wil Het er Niet over Hebben

18 februari 2012 (25 minuten)

Gerard heeft last van een medisch probleempje, maar schaamt zich hierover tegenover Maud. Wanneer Jules hier lucht van krijgt, wil hij uiteraard blijven om Gerard te helpen. Inke heeft het er moeilijk mee dat ze maar geen kind kan krijgen. Sinan probeert zijn zinnen te verzetten door een boek te gaan schrijven. Maar wanneer hij overal naar verhalen gaat vissen, is niet iedereen daar even blij mee.

8. 8. Ik Ben Geen Kleuter

25 februari 2012 (25 minuten)

Gerard vindt dat Maud wel heel weinig vertrouwen in hem heeft, Julia vertrouwt zichzelf voor geen meter, maar haar intuïtie des te meer. Sinan heeft besloten er maar zo'n beetje op te vertrouwen.

9. 9. Eenzame Vogels

3 maart 2012 (25 minuten)

Gerard en Sinan trekken de natuur in. Grote Oma wil de natuur gewoon zijn gang laten gaan, met Jules zijn hulp.

10. 10. Tweehonderd

10 maart 2012 (25 minuten)

Daan is in de buurt en komt gezellig langs. Maud heeft een cliënt met een wel heel bijzondere verslaving. En iedereen in huis betrekt dit nogal op zichzelf.

11. 11. Blokfluitles

17 maart 2012 (25 minuten)

Gerard probeert zijn midlife-crisis te bestrijden met muziek, Jules doet gezellig mee. Ook Sinan laat zich lekker gaan.

12. 12. Te Weinig of te Veel

24 maart 2012 (25 minuten)

Maud en Gerard proberen er weer wat spanning in te brengen. Voor Inke wordt het leven sowieso spannend.

13. 13. Het Hoorspel

31 maart 2012 (25 minuten)

Gerard gaat een hoorspel maken, en Jules doet graag mee.

14. 14. Verwarring Alom

7 april 2012 (25 minuten)

Gerard en Maud nemen afscheid van een trouwe huisgenoot. Daan komt nog even langs om iets te vertellen, aan Julia.

avatar van Mescaline

Mescaline

In dit seizoen vroeg ik mijzelf geregeld af, of ik nu naar Kinderen Geen Bezwaar of naar GTST aan het kijken was. Een ooit sterke comedy serie met leuke geschreven one-liners en een creatief bedacht plot is helaas allang niet meer het geval. Natuurlijk zijn er nog steeds vermakelijke en betere afleveringen, bijvoorbeeld de 200ste en de afleveringen met Jules maar voor de rest is dit seizoen behoorlijk deprimerend. Julia die niet verder gaat met Tom, Inke die niet verder gaat met Sinan.. een hoop gezeik over baby's en voortplanting en vooral weinig comedy.